تازه های سایت

کد مطلب: 25820
27. بهمن 1394 - 8:28
رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند گفت: با تلاش 7 ساعته امداد گران یک کوهنورد نهاوندی که در ارتفاعات گرین نهاوند مفقودشده بود از مرگ حتمی نجات یافت.

محمدتقی شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: با دریافت گزارشی مبنی بر مفقود شدن یکی از اهالی روستای رضی آباد نهاوند در کوهستان گرین نهاوند سریعاً تیم‌های امداد به منطقه موردنظر اعزام شدند.

وی اظهار کرد: این فرد 27 ساله که در ارتفاعات روستا تازناب تاف کوهنوردی می‌کرده به علت گم کردن مسیر و سردی هوا در ارتفاعات گیر می‌افتد و موضوع را به هلال‌احمر اطلاع می‌دهد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند افزود: علاوه بر تیم امداد و نجات تعدادی از صخره‌نوردان و کوهنوردان نهاوندی عضو جمعیت هلال‌احمر نیز به همراه تیم‌های امدادی به منطقه اعزام می‌شوند و عملیات نجات این کوهنورد را شروع می‌کنند.

وی بیان داشت: در ابتدای عملیات چند نفر از اهالی این منطقه به کمک امدادگران آمدند ولی با توجه به اینکه هوا تاریک و سرد شده بود انها از ادامه دادن عملیات منصرف شدند.

 شهبازی گفت: این عملیات از ساعت 17.30 بعدازظهر شروع شد و امدادگران هلال‌احمر واقعاً زحمات زیادی کشیدند و با توجه به قطع موبایل فرد گرفتار عملیات نجات بسیار مشکل شده بود.

وی بیان داشت: خوشبختانه پس از 7 ساعت عملیات جستجو ساعت 30 دقیقه بامداد موفق می‌شوند کوهنورد گم‌شده را از مرگ حتمی نجات دهند و به خانواده‌اش تحویل دهند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند اظهار کرد: همه کوهنوردان و کسانی که قصد عزیمت به کوهستان گرین نهاوند رادارند باید نکات امنیتی را رعایت کنند و با آگاهی کامل و وسایل و تجهیزات زمستانی به این ارتفاعات بروند تا مشکلی این‌چنینی برایشان ایجاد نشود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما