تازه های سایت

کد مطلب: 25817
27. بهمن 1394 - 7:17
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند خبر داد
کانال‌های آبرسانی نهاوند نیازمند تخصیص اعتبار
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: کانال‌های آبرسانی شهرستان نهاوند نیازمند تخصیص اعتبار هستند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با بیان اینکه کانال‌های آب‌رسانی شهرستان نهاوند نیازمند تخصیص اعتبار هستند، اظهار کرد: 93 هزار هکتار اراضی نهاوند مربوط به منابع طبیعی است، 56 هزار هکتار اراضی به محصولات زراعی و 12 هزار هکتار نیز به محصولات باغی مثمر و غیرمثمر اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: نهاوند با توجه به برخورداری از خاک حاصلخیز و منابع آبی مناسب، به عنوان قطب کشاورزی، دام‌پروری و شیلات استان محسوب می‌شود و از همین رو کشاورزی آن مستعد تغییر از سنتی به صنعتی است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند تأکید کرد: کشاورزی موفق مستلزم وجود آب مناسب است که تا به امروز 202 کیلومتر کانال بتنی مزارع و باغات در نهاوند احداث شده است.

وی ادامه داد: بالغ بر 200 کیلومتر دیگر آن توسط اداره فنی و مهندسی جهاد کشاورزی طراحی شده که با تخصیص سالانه اعتبارات مورد نیاز آماده اجراست.

باقری به ساماندهی نهر شعبان اشاره کرد و افزود: تاکنون برای جلوگیری از هدررفت آب در شبکه‎های فرعی متصل به نهر شعبان بیش از 102 کیلومتر عملیات جدول‎کشی انجام شده است.

وی با بیان اینکه روند این عملیات به علت کمبود تخصیص اعتبار مورد نیاز در دو سال گذشته با کندی مواجه شده است، اظهار داشت: اجرای عملیات احداث کانال از سال 91 جزء پروژه‎های نهاوند قرار گرفته که متأسفانه از دو سال گذشته اعتباری برای آن اختصاص نیافته است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما