تازه های سایت

کد مطلب: 25643
18. بهمن 1394 - 8:50
سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان:
71 درصد از داوطلبان انتخابات در همدان تأیید صلاحیت شده‌اند
سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان از تأیید صلاحیت 71 درصد از داوطلبان انتخابات مجلس در استان خبر داد و گفت: از مجموع 296 ثبت‌نام کننده انتخابات مجلس شورای اسلامی 203 نفر تأیید و 83 نفر رد صلاحیت شده و 10 نفر انصراف دادند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد نباتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه 296 نفر در استان همدان برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: با توجه به اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص صلاحیت همه داوطلبان انتخابات مجلس، تعداد 203 نفر در نهایت در استان همدان تأیید صلاحیت شده‌اند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان در تشریح مراحل بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات گفت: در مرحله بررسی هیئت اجرایی و همچنین هیئت نظارت استان 9 نفر از داوطلبان و در مرحله اخیر اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، یک نفر از داوطلبان انصراف داده و به میل خود از گردونه رقابت خارج شدند.

وی با اشاره به بررسی‌ها در مرحله هیئت نظارت استان و مرکزی گفت: در مرحله بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت نظارت، با توجه به 9 نفر انصرافی و همچنین یک نفر رد صلاحیت شده در هیئت اجرایی که شکایتی نداشت، 286 پرونده باقی مانده توسط هیئت نظارت استان بررسی شد که در نهایت 155 نفر تأیید، 59 نفر رد صلاحیت و 72 نفر عدم احراز صلاحیت داشتیم.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان افزود: از مجموع 131 داوطلبان رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت شده، 8 نفر از شکایت انصراف داده و 123 نفر به شورای نگهبان شکایت خود را اعلام کردند.

وی یادآور شد: با بررسی شکایات 123 از افراد تأیید صلاحیت نشده، در نهایت 50 نفر از آنها تأیید صلاحیت شدند.

نباتی با بیان اینکه 203 نفر در مجموع در استان تأیید صلاحیت شدند، گفت: طبق آخرین آمار تأیید صلاحیت شدگان تاکنون 71 درصد از ثبت‌نام کنندگان استان تأیید شده و با رد صلاحیت 83 نفر وضعیت رد صلاحیت شدگان 29 درصد در استان است.

وی به تأیید صلاحیت‌شدگان به تفکیک هر شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه اسدآباد 14 نفر تأیید و 6 نفر رد صلاحیت شده و در حوزه بهار و کبودراهنگ 35 نفر تأیید و 3 نفر رد صلاحیت و یک نفر انصرافی داشتیم.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان تصریح کرد: در حوزه انتخابیه تویسرکان 18 نفر تأیید، 6 نفر رد صلاحیت و 3 نفر انصرافی،‌ حوزه رزن 16 نفر تأیید، ‌9 نفر رد صلاحیت و یک نفر انصرافی و شهرستان ملایر 48 نفر تأیید، ‌23 نفر رد صلاحیت و یک نفر انصرافی داشتیم.

وی به آمار حوزه انتخابیه همدان و فامنین اشاره کرد و یادآور شد: در همدان نیز 52 نفر تأیید،‌27 نفر رد صلاحیت شده و 4 نفر انصراف دادند و در شهرستان نهاوند نیز 20 نفر تأیید و 9 نفر رد صلاحیت شدند.

نباتی میانگین رقابت در استان را برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی 23 نفر برشمرد و اظهار کرد: بالاترین رقابت در شهرستان بهار و کبودراهنگ با 35 نفر برای یک کرسی و بعد از آن به ترتیب در شهرستان‌های همدان و ملایر با 26 و 24 نفر است.

وی با اشاره به افرادی که صلاحیتشان در مراحل قبلی در هیئت‌های اجرایی و نظارت تأیید شده اما در مرحله کنونی رد صلاحیت شده‌اند، گفت: این افراد 3 روز فرصت دارند شکایات خود را به دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان مستقر در استانداری تحویل دهند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان خاطر نشان کرد: شورای نگهبان طی یک هفته بررسی، نتایج نهایی را 27 بهمن ماه اعلام خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه زمینه برای ورود سلایق و طیف‌های سیاسی در انتخابات این دوره فراهم شده است، بیان کرد: تا بازه زمانی باقی مانده تا اعلام نتایج نهایی احتمال افزایش تعداد تأیید صلاحیت‌شدگان وجود دارد.

نباتی ابراز امیدواری کرد با حضور طیف‌های مختلف سیاسی، انتخابات پرشور و سالمی داشته باشیم، یادآور شد: مردم با حضور یکپارچه و آگاهانه در انتخابات تجلی حضور و حماسه را به رخ دشمنان خواهند کشید.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما