تازه های سایت

کد مطلب: 25639
17. بهمن 1394 - 19:45
استفاده از موسیقی های لس آنجلسی دقیقا شبیه به استفاده از ماهواره شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همان طور که استفاده از ماهواره ممنوع است اما همگان در خانه خود یا همسایه هایشان(!) ماهواره دارند، به صورت قانونی امکان چاپ و تکثیر موسیقی خوانندگان لس آنجلسی وجود ندارد اما تقریبا اغلب ایرانیان قطعات این خوانندگان را در آرشیو شخصی خویش دارند.

این وضعیت  به سینمای ایران هم تسری پیدا کرده است و قطعات بسیاری از خوانندگان آن ور آبی هرچند نمی‌تواند به صورت رسمی به عنوان موسیقی متن یا تیتراژ آثار ظهور پیدا کند اما به عنوان موسیقی پس زمینه ای که در اتومبیل یا لوکیشنهای داخلی شنیده می شود به کرات از این موسیقی ها استفاده می شود.

در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر و دقیقا از همان روز اول با آثاری مواجه بودیم که استفاده از موسیقی خوانندگان لس آنجلسی را در دستور کار قرار داده بودند.

از مستند “اهالی خیابان یکطرفه” ساخته مهدی باقری که یکی از آثار ویگن ددریان خواننده ارمنی که تا لحظه مرگ ساکن لس‌آنجلس بود با نام “ساقی” را پخش کرد گرفته تا فیلم هنروتجربه ای “برداشت دوم از قضیه اول” به کارگردانی پویان باقرزاده که قطعه ای از عارف عارف‌کیا را پخش کرد.

“نقطه کور” مهدی گلستانه قطعه‌ای از شهرام شب‌پره را در بخشی از فیلم که در اتومبیل کاراکتر شوخ و شنگ کار با بازی محسن کیایی می گذشت پخش کرد.

“در نیمه شب اتفاق افتاد” تینا پاکروان نیز تعدادی از قطعات خوانندگانی چون سامی بیگی، نصرت ا.. معین و مارتیک قره خانیان توسط کاراکتر خواننده فیلم با بازی حامد بهداد بازخوانی می شود.

دیدگاه شما