تازه های سایت

کد مطلب: 25476
8. بهمن 1394 - 23:45
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نهاوند بابیان اینکه نهاوند از دارا بودن کتابخانه استاندارد محروم است، گفت: احداث کتابخانه استاندارد در اولویت برنامه های اداره کتابخانه ها است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، میلاد امینیان با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان نهاوند دارای ۱۲ کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۹ عدد کتابخانه دولتی و مابقی مستقل و مشارکتی هستند، گفت: تنها کتابخانه مستقل استان همدان که توسط فرد خیری اداره می‌شود در شهرستان نهاوند قرار دارد.

وی گفت: دو کتابخانه از مجموع ۱۲ کتابخانه به‌صورت مشارکتی با اداره کتابخانه‌ها عمومی شهرستان اداره می‌شوند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند گفت: ۳ کتابخانه موجود در شهرستان نهاوند و کتابخانه‌های شهرهای برزول، کیان و فیروزان کتابخانه شهری تلقی می‌شود و ۳ کتابخانه نیز در روستاهای شهرستان نهاوند در حال فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت عضو کتابخانه‌های شهرستان نهاوند ۷ هزار نفر است.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون ۹۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان موجود است و سرانه کتاب در شهرستان نهاوند به ازای هر نفر نیم جلد است، گفت: این آمار نسبت به سرانه متوسط استان همدان مطلوب است ولی با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی نهاوند باید این آمار افزایش و به ازای هر نفر در شهرستان یک جلد کتاب موجود باشد.

وی گفت: مهم‌ترین دغدغه کتابخانه‌های نهاوند وصول نشدن نیم درصد سهم کتابخانه از محل درآمدهای شهرداری است که بنا به دستورالعمل‌های موجود شهرداری موظف به پرداخت است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند ادامه داد: دغدغه دیگر شهرستان نهاوند در خصوص کتابخانه‌ها تحقق نیافتن وعده ۲۰ ساله احداث کتابخانه استاندارد است.

وی افزود: کتابخانه استاندارد دارای متراژی بالای یک هزار و ۲۰۰ متر است که وجود بخش نابینایان، سالن‌های گفتمان، بخش کودم و  vip  از امتیازات خاص آن است.

وی اهم فعالیت‌ها و برنامه کتابخانه‌های شهرستان نهاوند به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزاری نشست ۳۷ نفر کتاب‌خوان نوجوان و دانش‌آموز در شهرهای کیان، برزول، فیروزان و معرفی ۳۷ کتاب برگزیده، پارچه‌نویسی انقلاب، نقد ۴ کتاب با محوریت انقلاب اسلامی ایران، مسابقه آنلاین کتاب‌خوانی، نمایشگاه تازه‌های کتاب و غیره خواند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما