تازه های سایت

کد مطلب: 25431
6. بهمن 1394 - 12:02
سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: از مجموع 123 نفر شاکی که نسبت به رد صلاحیت اعتراض داشتند 11 نفر مربوط به شهرستان نهاوند است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد نباتی با بیان اینکه 296 نفر برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند، اظهار کرد: در همان ابتدا توسط هیئت اجرایی چهار نفر رد صلاحیت شدند و شش نفر نیز انصراف خود را اعلام کردند که از میران رد صلاحیت شدگان توسط هیئت اجرایی سه نفر شکایت کردند.

وی با بیان اینکه سه نفر در مرحله بررسی نظارت انصراف دادند، افزود: در مجموع 9 نفر در ابتدا انصراف دادند و یک نفر نیز که توسط هیئت اجرایی رد شده بود شکایتی نکرد و از لیست بررسی خارج شد، در نتیجه 10 نفر از مجموع 296 نفر خارج شدند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان با بیان اینکه 286 پرونده بررسی شد، تصریح کرد: از این تعداد 155 نفر تأیید، 59 نفر رد شدند و 72 نفر نیز عدم احراز صلاحیت خوردند.

وی با اشاره به اینکه افراد معترض فرصت داشتند تا طی روزهای 27 ،28 و 29 دی‌ماه اعتراض خود را اعلام کنند، ادامه داد: از بین 131 نفری که رد شده و یا عدم احراز صلاحیت آنان به دست آمده است، هشت نفر شکایت نکردند.

نباتی خاطرنشان کرد: از میان 123 نفری که نسبت به نتایج به دست آمده اعتراض داشتند، 79 نفر به هیئت نظارت استان شکایت کردند و 44 نفر نیز به طور مستقیم به شورای نگهبان در تهران مراجعه و شکایت خود را اعلام کردند.

وی گفت: در شهرستان اسدآباد هشت نفر، تویسرکان 9 نفر، بهار و کبودراهنگ هفت نفر، ملایر 34 نفر، رزن 17 نفر، نهاوند 11 نفر و همدان 37 نفر مجموع 123 شاکی را تشکیل می‌دهند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان اظهار کرد: شورای نگهبان ظرف 20 روز به این پروندهها رسیدگی دقیق کرده و 17 بهمن‌ماه نظر خود را اعلام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کاندیداها از طریق فرمانداری از وضعیت خود مطلع خواهند شد، تصریح کرد: همه افراد تا اعلام نتیجه نهایی توسط شورای نگهبان از شایعه پراکنی درباره تأیید یا رد صلاحیت افراد خودداری کرده و از بداخلاقی انتخاباتی پرهیز کنند.

در حوزه انتخابيه شهرستان نهاوند از مجموع 29 نفر داوطلب نمايندگي تعداد 18 نفر توسط هيأت نظارت بر انتخابات تأييد شدند؛ تعداد 5 داوطلب رد صلاحيت و 6 داوطلب نيز صلاحيتشان احراز نشد. انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي همزمان با ششمين دوره انتخابات خبرگان رهبري در 7 اسفندماه سال‌جاري در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما