تازه های سایت

کد مطلب: 25380
4. بهمن 1394 - 8:49
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در کارگروه سلامت شهرستان نهاوند:
240 میلیارد تومان از زمان آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان همدان هزینه شده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از زمان آغاز طرح تحول نظام سلامت 240 میلیارد تومان در بخش‌های بهداشت و درمان، فوریت‌ها و آموزش پزشکی استان همدان هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حبیب‌الله موسوی بهار در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان نهاوند در محل فرمانداری این شهرستان گفت: طرح تحول نظام سلامت کار بسیار بزرگ و مهمی است که هزینه‌های زیادی را از روی دوش مردم برداشته است و منشأ خدمات بهداشت و درمانی برای مردم بوده است.

وی اظهار کرد: از زمان اجرای این طرح تاکنون بیش از 330 هزار نفر در استان همدان از خدمات این طرح استفاده کرده‌اند و رقم بسیار زیادی از طرف دولت در این زمینه پرداخت‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: یکی از خدماتی که در طرح تحول بر روی آن توجه ویژه‌ای شده موضوع زایمان طبیعی است که در همین راستا از ابتدای اجرای طرح ۲۲ هزار مورد زایمان طبیعی در استان همدان انجام‌شده است و سهم شهرستان نهاوند نیز 12 درصد است.

وی بیان داشت: یکی دیگر از خدماتی که در راستای اجرای این طرح برای مردم در نظر گرفته‌شده است، کاهش سهم پرداخت مردم است که در این طرح خانوارهای روستایی تنها 3 درصد و خانواده‌های شهری 6 درصد از مجموع کل هزینه خدمات را پرداخت می‌کنند.

موسوی بهار گفت: در همه بخش‌های طرح تحول نظام سلامت که شامل بخش‌های بهداشت، درمان، فوریت‌های پزشکی و آموزش پزشکی می‌شود، تاکنون مبلغ 240 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از خدمات این طرح راه‌اندازی امداد هوایی در استان همدان بود ولی علاوه بر آن از زمان اجرای طرح ۱۸ دستگاه آمبولانس وارد استان همدان شده است که آمبولانس‌های مجهزی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان عنوان کرد: تقریباً در کل کشور نسبت سرانه تخت پایین است و در این زمینه در استان همدان کمبودهایی داریم و چیزی معادل 1000 تخت کم داریم که امیدواریم با اتمام بیمارستان‌های نیمه تکمیل بتوانیم این وضع را بهتر کنیم.

وی افزود: در بحث بهداشت نیز مبلغ 2 میلیارد تومان برای خانه‌های بهداشت مراکز گیان، بابا قاسم، مهدیه و مرکز شماره 2 نهاوند در نظر گرفته‌شده است که با این اقدامات قطعاً وضعیت بهداشت نیز بهتر می‌شود.

موسوی بهار گفت: بخش بهداشت یکی از بخش‌های بسیار موفق دانشگاه علوم پزشکی است و عملکرد خوبی داشته است که در موضوع مهار آنفولانزا با کمترین تلفات نشان داد از چه ظرفیت خوبی برای کار بهره‌مند است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما