تازه های سایت

کد مطلب: 25339
2. بهمن 1394 - 12:36
رئیس اداره آبفار شهرستان نهاوند خواستار شد
اختصاص بودجه از اعتبارات ملی به پروژه آبرسانی گاماسیاب
رئیس اداره آبفار شهرستان نهاوند گفت: امسال از محل اعتبارات ملی 7 میلیارد تومان برای مجتمع‎های آبرسانی استان ابلاغ شده است که امیدواریم مبلغی نیز به پروژه آبرسانی گاماسیاب تخصیص دهند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، آیت شیراوند با اشاره به اینکه 75 درصد جمعیت روستایی شهرستان نهاوند زیر پوشش آبفار است، اظهار کرد: از مجموع روستاهای نهاوند 112 روستا زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد روستا شامل 66 درصد کل روستاهای شهرستان نهاوند است، گفت: این روستاها 75 درصد جمعیت روستایی شهرستان نهاوند را در بر می‎گیرد.

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند تصریح کرد: از 153 هزار نفر مشترکین حوزه آبفار استان 20 هزار مشترک مختص به شهرستان نهاوند است که 13 درصد مشترکین استان را شامل می‎شوند.

وی با بیان اینکه آب آشامیدنی روستاهای شهرستان نهاوند از طریق 112 حلقه چاه، دو دهنه چشمه و 142 مخزن تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: در استان همدان 58 مجتمع آبرسانی وجود دارد که هشت مجتمع آن متعلق به شهرستان نهاوند است.

شیراوند با بیان اینکه این هشت مجتمع 64 روستای شهرستان با جمعیتی بالغ بر 12 هزار و 600 نفر در قالب 10 هزار و 306 خانوار را شامل می‎شوند، در ادامه به اعتبارات اداره آبفار شهرستان نهاوند در سال 93 اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال 93 مبلغ 2 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار برای اداره آبفار شهرستان نهاوند ابلاغ شد، گفت: 28 درصد این رقم معادل 816 میلیون تومان تخصیص پیدا کرد.

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند گفت: اقداماتی که در این راستا انجام شده است شامل حفر هفت حلقه چاه، احداث خطوط پمپاژ و انتقال آب و ... بوده است.

وی ادامه داد: مجموع اعتبارات اداره آبفار شهرستان نهاوند در سال 94 حدود یک‎میلیارد و 527 میلیون تومان ابلاغ شده که تاکنون مبلغی تخصیص داده نشده است.

شیراوند در ادامه به اعتبارات ملی حوزه آبفار در شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: سال گذشته اعتبارات ملی به پروژه‎های آبفار شهرستان نهاوند تعلق نگرفت و در سال  جاری نیز اعتبارات ملی فقط به مجتمع‎های آبرسانی استان تعلق گرفته است که در شهرستان نهاوند از این اعتبار شامل مجتمع آبرسانی گاماسیاب می‎شود.

وی اظهار کرد: در سال جاری از محل اعتبارات ملی 7 میلیارد تومان برای مجتمع‎های آبرسانی استان ابلاغ شده است که امیدواریم با مساعدت مسئولان از این میزان اعتبار، مبلغی نیز به پروژه آبرسانی گاماسیاب تخصیص دهند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما