تازه های سایت

کد مطلب: 25282
28. دى 1394 - 15:10
انتشار خبر اسلام آوردن دختر جوان نروژی واکنش‌های مختلفی را در رسانه‌های این کشور به دنبال داشت.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از جبهه جهانی مستضعفین، مسلمان شدن دختر مسیحی نروژی و پنهان کردن طولانی‌مدت آن از ترس واکنش و برخورد جامعه، به بحث روز رسانه‌های خبری این کشور تبدیل شده است.

سایت خبری "دنیا الوطن" فلسطین در این‌باره نوشت: "مارتا یونسون" دختر 21 ساله نروژی، یکسال و نیم پیش به دین اسلام گرویده اما این تصمیم خود را طی این مدت عمومی نکرده بود.

 

وی به تازگی تصمیم گرفته است که مسلمان شدن خود را به مردم اعلام کند که این امر واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است.

مارتا که نام خود را به مریم تغییر داده است، در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: من به دینم افتخار می‌کنم.

وی در این‌باره گفت: با جوانی مسلمان آشنا شدم و او در مورد اسلام و تعالیم والایش برای من سخن گفت؛ من به تحقیق در مورد شنیده‌ها و تعالیم این دین پرداخته و در نهایت تصمیم گرفتم که مسلمان شوم.

مطبوعات نروژ ضمن انتشار این خبر، کار وی را شجاعانه توصیف کردند؛ زیرا اعلام تغییر دین توسط یک دختر در جامعه‌ تندرو مسیحی نروژ کار بسیار سختی است.

هرچند این روزها به دلیل حملات داعش به فرانسه و جنایات گروهک‌های تروریستی تکفیری مورد حمایت غرب در سوریه و عراق، موج اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در کشورهای اروپایی گسترش یافته است؛ اما شاهدیم که بسیاری از جوانان غربی با کنار گذاشتن پیش‌فرض‌های ذهنی خود و آشنایی با معارف دین اسلام به سمت این دین مبین گرایش پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما