تازه های سایت

کد مطلب: 25272
28. دى 1394 - 10:18
رئیس ستاد انتخابات استان همدان در گفت و گو با گرو عنوان کرد
جمع‌آوری آرای مردم استان همدان در 1270 شعبه اخذ رأی
رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: آرای مردم استان همدان در 1270 شعبه اخذ رأی و در 7 حوزه انتخابیه جمع‌آوری می‌شود.

محمدابراهیم الهی تبار در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: همه مسئولان برگزاری انتخابات تلاش می‌کنند تا زمینه برگزاری یک انتخابات باشکوه و پرشور را باحضور حداکثری مردم فراهم کنند.

وی اظهار کرد: در استان همدان از ماه‌ها قبل مقدمات برگزاری انتخابات فراهم و برنامه‌ریزی های لازم انجام شده است و کمیته‌های مختلفی کار خود را شروع کرده‌اند تا زمینه انتخاب را برای مردم در فضایی سالم فراهم کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان افزود: هفت کمیته برای این دوره از انتخابات در استان همدان تشکیل‌شده است که شامل کمیته‌های آموزش، ارتباطات، حقوقی، امنیتی، پشتیبانی، استعلام و حراست است که بر روند اجرای انتخابات در استان همدان نظارت دارند.

وی بیان داشت: در استان همدان زیرساخت‌های لازم برای برگزاری الکترونیکی انتخابات کاملاً فراهم است و این آمادگی را به شورای نگهبان اعلام کرده ایم.

الهی تبار گفت: در استان همدان 7 حوزه انتخابیه داریم که درمجموع 9 نماینده برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند و 2 نماینده نیز برای مجلس خبرگان انتخاب خواهند شد.

وی اظهار کرد: در انتخابات اسفندماه در کل استان همدان تعداد 1270 شعبه اخذ رأی وظیفه جمع‌آوری آرای مردم را بر عهده خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان در مورد تخلفات انتخاباتی کاندیداها عنوان کرد: بعضی مواقع اقداماتی که بعضی از کاندیداها انجام می‌دهند ممکن است در ذهن مردم تبلیغات انتخاباتی محسوب شود ولی در اصل این اقدامات ازنظر قانونی تخلف محسوب نمی‌شود.

وی گفت: تخلفات تبلیغاتی کاندیداها ازلحاظ قانونی تعریف مشخصی دارد که در کتاب قانون انتخابات به‌خوبی عنوان‌شده است ولی درمجموع با هرگونه تبلیغ انتخاباتی زودتر از موعد داوطلبان چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی برخورد لازم خواهد شد و تذکر داده می‌شود.

الهی تبار ساماندهی تبلیغات کاندیداها را وظیفه شهرداری هر شهر عنوان کرد و بیان داشت: وظیفه شهرداری است که بر اساس ملاحظات و قوانین خود در صورت لزوم مکانی را برای تبلیغات کاندیداها در نظر بگیرد و برای این کار کاندیداها را راهنمایی کند و مکانی را برای نصب تبلیغات داوطلبان در اختیار آن‌ها قرار دهد.

وی افزود: انجام هرگونه تبلیغات انتخاباتی با استفاده از امکانات دولتی و همچنین فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری و همه مکان‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند ممنوع است و متخلفان مجرم شناخته می‌شوند و قرار دادن این امکانات در اختیار کاندیداها خلاف قانون است.

 رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: همه مسئولان تلاش می‌کنند تا زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی را فراهم کنند و ما نیز از تعدد کاندیداها و اندیشه‌ها در چهارچوب نظام استقبال می‌کنیم تا مردم بتوانند حماسه دیگری را خلق کنند.

وی در پایان اظهار داشت: با پیش‌بینی‌هایی که انجام داده‌ایم مردم آماده حضور گسترده در انتخابات هستند و همه‌کسانی هم که دل درگرو پیشرفت کشور دارند و سرنوشت آینده کشور برایشان مهم است باید در انتخابات حضور فعالی داشته باشند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما