تازه های سایت

کد مطلب: 25271
28. دى 1394 - 9:01
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه متقاضیان در شهرستان نهاوند برای احداث 40 هکتار گلخانه ثبت نام کرده‎اند، گفت: در این راستا تشکیل پرونده انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی در سال‌های اخیر و افت سطح آب‌های زیرزمینی، جهاد کشاورزی نهاوند تلاش کرده کشاورزان را به سوی کشت‌های کم‎آب‌بر سوق دهد.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در بخش زراعت و در بخش باغات، کشاورزان را به استفاده از سیستم آبیاری نوین و آبیاری قطره‌ای تشویق و ترغیب کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در نهاوند گفت: طی چند ماه اخیر در شهرستان‌ها سهمیه‌ای برای توسعه گلخانه‌ها در نظر گرفته شده که سهمیه نهاوند، احداث 15 هکتار گلخانه جدید است.

وی با بیان اینکه متقاضیان در شهرستان نهاوند برای احداث 40 هکتار گلخانه ثبت نام کرده‎اند، افزود: در این راستا تشکیل پرونده انجام شده است.

باقری بیان کرد: کسانی که در شهرستان نهاوند متقاضی احداث گلخانه هستند باید از 14 اداره استعلام بگیرند و بعد از استعلام برای دریافت موافقت اصولی و پروانه تأسیس معرفی می‎شوند.

وی با بیان اینکه بعد از این مراحل، افراد برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی خواهند شد، اضافه کرد: برای متقاضیان احداث گلخانه‌ها تسهیلات بانکی با سود مناسب در نظر گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه بابت احداث هر هزار متر گلخانه 80 تا 100 میلیون تومان وام با سود 10 درصد پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: متقاضیان باید از امور آب، منابع طبیعی، محیط زیست، دامپزشکی، هواشناسی، اداره گاز، اداره برق، میراث فرهنگی، مخابرات و امور اراضی جهاد کشاورزی نهاوند استعلام بگیرند.

وی تاکید کرد: برای توسعه گلخانه‎ها، با وجود سهمیه‎ای که برای نهاوند در نظر گرفته شده، اما محدودیت و مشکلی در تأسیس گلخانه‎ها نداریم.

باقری به شهرک گلخانه‎ای نهاوند اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک شهرک گلخانه‎ای در سطح 9 هکتار و تعدادی واحد گلخانه‎ای مستقل در شهر برزول وجود دارد که 50 درصد این گلخانه‎ها فعال شده و 50 درصد آنها غیرفعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: علت غیرفعال شدن 50 درصد شهرک گلخانه‎ای سوء مدیریت مالکان، اشتغال آنها به مشاغل دیگر و عدم تجربه آنها بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در حال حاضر نیز پیگیر احداث فاز دوم شهرک گلخانه‎ای شهر برزول هستیم و در نظر داریم گلخانه‎های غیرفعال این شهرک را فعال کنیم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما