تازه های سایت

کد مطلب: 25155
17. دى 1394 - 8:58
بانوان رزمنده نهاوند در دوران دفاع مقدس برای اختتامیه جشنواره مردمی عمار تدارک ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند.

به گزارش سایت گرو، ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار در حالی به پایان می‌رسد که بانوان رزمنده و انقلابی شهرستان نهاوند برای مراسم اختتامیه این جشنواره تدارک جالبی دیده‌اند.

شهرستان نهاوند که در جنوبی‌ترین نقطه استان همدان قرار دارد در طول دوران جنگ تحمیلی مانند سایر مناطق کشور فعالی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشت و تقدیم 850 شهید گران‌قدر و هزاران آزاده و جانباز و رزمنده گواه این ادعا است.

علاوه بر مردان غیور نهاوندی که در جبهه‌ها حضور فعالی داشتن شیر زنانی هم بودند که هم در جبهه‌ها و هم در پشتیبانی رزمندگان نقش مهم اثرگذاری داشتند که این فعالیت‌ها باید برای نسل جوان به‌خوبی بازگو شود.

در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار امسال بانوان رزمنده نهاوند که در این جشنواره به‌عنوان بانوان پیشمرگ از انها یادشده است با اقدام جالب خود حاضران را غافل‌گیر کردند و برای مراسم اختتامیه نیز تدارکاتی در نظر گرفته‌اند.

خانم اکرم حیدری یکی از بانوان رزمنده و انقلابی شهرستان نهاوند در طول دوران جنگ تحمیلی است که امسال به‌واسطه این رشادت‌ها در مراسم افتتاحیه فیلم عمار شرکت کرد و از این مراسم و تدارک مراسم اختتامیه می‌گوید.

 

593421

 

وی گفت: جشنواره مردمی عمار که در بخش‌های مختلفی برگزار می‌شود فرهنگ‌سازی بسیار خوبی را از فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی برای عموم مردم فراهم می‌کند و با توجه به اکران عمومی بسیار موردتوجه مردم قرار می‌گیرد.

خانم حیدری که از فرهنگیان شهرستان نهاوند نیز هست ادامه داد: بعد از مصاحبه‌ای که با سایت خبری گرو در نهاوند انجام دادم و گوشه‌ای از رشادت‌های بانوان نهاوند را در زمان جنگ تحمیلی بازگو کردم این مصاحبه موردتوجه برنامه‌سازان جشنواره عمار قرار گرفت و انها با حضور در نهاوند گوشه‌ای از این وقایع را به‌صورت مستند تهیه کردند.

وی افزود: در زمان افتتاحیه جشنواره امسال نیز مسئولان جشنواره عمار از 10 نفر از بانوان رزمنده نهاوند دعوت کردند تا در مراسم افتتاحیه شرکت کنند و در زمان مراسم حضار با تشویق‌های خود از زحمات بانوان نهاوندی تقدیر و تشکر کردند.

این بانوی رزمنده نهاوند گفت: در مراسم افتتاحیه با ابتکار جالبی از طرف بانوان نهاوند انجام شد همه حاضران با پذیرایی که از طرف انها تهیه‌شده بود میهمان مردم نهاوند بودند و از کلوچه سنتی پخته‌شده توسط بانوان نهاوند پذیرایی شدند و همه مهمانان از این پذیرایی غافلگیر شدند.

وی بیان کرد: این پذیرایی که به‌عنوان هدیه ویژه بانوان پیشمرگ نهاوندی به عماریون لقب گرفته بود، بعد از اتمام سخنرانی دبیر جشنواره عمار بین میهمانان درحالی‌که بسیاری از آنان را غافلگیر شده بودند تقسیم شد.

خانم حیدری افزود: همزمان با توزیع پذیرایی، کلیپی از فعالیت این شیر زنان نهاوندی در سالن پخش شد که گمنامی این مجاهدان عرصه حق و حقیقت در دوران جنگ تحمیلی را بیش‌ازپیش نمایان کرد و سبب شد تا سالن به احترام گمنامی این شیر زنان لحظاتی آنان را تشویق کنند.

 

593423

 

این رزمنده نهاوندی می‌گوید: با همکاری بانوان بسیجی پایگاه صبا حدود 3 هزار عدد از این کلوچه‌ها را به جشنواره عمار فرستادیم و در هر بسته که به میهمانان داده می‌شد نام مبارک یکی از 850 شهید سرافراز نهاوند قرار داده‌شده بود که کار فرهنگی بسیار جالبی بود.

وی در مورد اینکه چرا به بانوان نهاوندی لقب پیشمرگ داده بودند گفت: این موضوع برمی‌گردد به سال‌های دفاع مقدس و نشان‌دهنده ازخودگذشتگی و ایثار بانوان نهاوندی در آن دوران است و افتخاری برای بانوان نهاوندی است.

خانم حیدری ادامه داد: بانوان پیشمرگ نهاوندی کسانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس علاوه بر تهیه و ارسال کلوچه‌های محلی برای رزمندگان، غذاها و مواد خوراکی را که از سطح شهر و روستاهای نهاوند جمع‌آوری می‌کردند تا به جبهه اعزام کنند و همه را در مرکز سپاه قدیم نهاوند انبار می‌کردند و با توجه به اینکه تحرکات منافقین در سطح نهاوند شدت گرفته بود مواد غذایی را پیش از ارسال به جبهه‌ها تست می‌کردند تا مبادا توسط منافقین آلوده و مسموم شده باشد و برای رزمندگان اسلام مشکلی پیش نیاید و به همین خاطر هم به زنان پیشمرگ معروف شدند.

وی بیان کرد: بانوان نهاوندی مانند سایر خواهران در سراسر کشور به فعالیت‌های مختلف می‌پرداختند و در عرصه‌های مختلف یار و یاور برادران رزمنده بودند که جشنواره عمار به‌خوبی می‌تواند در انتقال این فرهنگ نقش مهمی داشته باشد.

این بانوی بسیجی نهاوند افزود: بانوان پیشمرگ نهاوند برای مراسم اختتامیه نیز تدارک خاصی دیده‌اند و در روز پایانی این جشنواره در لبیک به دعوت " ننه عصمت " دستکش‌ها و لباس‌های بافته‌شده توسط بانوان نهاوند را برای اهدا به مدافعان حرم اهدا خواهند کرد.

وی گفت: بسیجیان نهاوند در چند نقطه با عشق و علاقه به ائمه اطهار (ع) اقدام به بافتند دستکش و کلاه برای مدافعان حرم در کشورهای سوریه و عراق گرفته‌اند که این اقدام بسیار ارزشمند است و این اقلام را در روز اختتامیه به جشنواره تقدیم می‌کنند.

خانم حیدری ادامه داد: "ننه عصمت فلکیان " در طول جنگ برای رزمنده‌ها دستکش می‌بافت و پس از جنگ برای سربازان لب مرز و پس‌ازآن برای سربازان جبهه فرهنگی دستکش می‌بافت؛ که امسال درحرکتی زیبا و ارزشمند با فراخوان از همه بانوان ایران‌زمین خواسته‌شده تا برای مدافعان حرم دستکش ببافند و به محل‌های اکران فیلم‌های جشنواره عمار تحویل داده شود.

همچنین روابط عمومی جشنواره عمار در خصوص چگونگی تحویل دستکش و لباس‌های گرم اهدایی مردمی گفته است: مردم می‌توانند با مراجعه به مسئولین اکران فیلم‌های جشنواره عمار در استان‌ها در این طرح "ننه عصمت " مشارکت داشته باشند و برای آشنایی با مسئولان استان‌ها به سایت جشنواره عمار مراجعه یا از طریق سامانه پیامکی 30001801 و شماره 090115743265 کسب اطلاعات کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما