تازه های سایت

کد مطلب: 25109
12. دى 1394 - 12:25
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: همزمان با دهه مبارک فجر جشنواره موسیقی سنتی استان همدان در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

محمود مصباح در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: بعد از برگزاری جلسه ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر در شهرستان نهاوند مسئولیت کمیته فرهنگی و هنری این ستاد بر عهده اداره ارشاد این شهرستان قرارگرفته است.

وی اظهار کرد: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از مهم‌ترین اتفاقات در تاریخ معاصر بود که باید اهداف و آرمان‌های این نظام مقدس از راه‌های فرهنگی و هنری برای نسل جوان تبیین شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند افزود: کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر متناسب با این ایام برنامه‌های متنوع و تأثیرگذاری را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

وی بیان داشت: حضور، همفکری و همکاری بخش‌های مختلف فرهنگی و نقش‌آفرینی و اثربخشی آنان می‌تواند در برگزاری باشکوه‌تر مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تأثیرگذار باشد.

مصباح گفت: در این ایام بیش از 200 برنامه فرهنگی و هنری در شهرستان نهاوند اجرا می‌شود که در همه این برنامه سعی شده است تا نسل جوان را بافرهنگ انقلاب آشنا کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استانی که میزبانی آن به شهرستان نهاوند واگذارشده است جشنواره موسیقی سنتی استان همدان است که در طول دهه فجر در اداره ارشاد نهاوند اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند به تشریح بخشی دیگری از برنامه‌های این دهه پرداخت و بیان داشت: برگزاری جنگ شادی شامل برنامه‌های شاد و متنوع از قبیل اجرای موسیقی، مسابقه، شعبده‌بازی و اجرای نمایش تئاتر طنز، برگزاری مراسم جشن در بیش از 50 کانون فرهنگی و هنری مساجد شهر و روستاهای شهرستان، برگزاری بیش از 50 مسابقه مختلف ورزشی و فرهنگی، برپایی نمایشگاه‌های مختلف ازجمله عکس، هنرهای تجسمی و کتاب و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در بین ادارات و نهادهای شهرستان نهاوند ازجمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی در سطح شهرستان، برپایی مراسم عصر شعر و خاطره، برگزاری محافل انس با قرآن، نمایشگاه حجاب و عفاف، پخش فیلم با موضوع انقلاب اسلامی، برپایی مراسم زیارت عاشورا و مولودی‌خوانی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره در این ایام عنوان کرد.

مصباح به اجرای برنامه‌های مذهبی و قرانی در این ایام اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش‌های مختلف در سطح دانشگاه‌های شهرستان، برگزاری مسابقات سرود، تیراندازی، کتاب‌خوانی، مشاعره، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری محافل علمی، فرهنگی و هنری جهت انتقال فرهنگ انقلاب به نسل جوان، برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی، کاریکاتور، شعر، عکس و فیلم با موضوع انقلاب، بیداری اسلامی، نواختن سرود و آهنگ‌های انقلابی و تجلیل از فعالان از دیگر برنامه‌های این اداره در ایام دهه فجر است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما