تازه های سایت

کد مطلب: 25082
9. دى 1394 - 13:20
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن در فتنه 94 افرادی که با رهبری زاویه دارند را هدف خود قرار داده و به دنبال تصرف جامعه اسلامی است.

به گزارش سایت گرو به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در تجمع بزرگ طلاب به مناسبت حماسه مردمی 9 دی که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه حماسه 9 دی سال 88 مانور رویش‌ها بوده است، اظهار کرد: ذات مقدس پروردگار در برابر فتنه شیطانی دشمنان اسلام قدرت خود را برای جهانیان به اثبات رساند و در دید مردم جهان بر عزت مقام رهبر انقلاب اسلامی در این حماسه مردمی افزود.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم در مورد شناسایی افراد صالح تصریح کرد: عرصه تحقق قدرت الهی مسئله دانستن است و شناسایی مجاهدان اصلی و نیروهای با استقامت باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری برداشتن پرده از واقعیت‌ها برای نشان حقیقت انسان را یکی از بزرگ‌ترین عذاب‌های الهی دانست و عنوان کرد: جریان فتنه 88 بسیاری از واقعیت‌های آمیخته به ایثار را به نمایش گذاشت و باطن این افراد را برای مومنان آشکار کرد.

وی فتنه 88 را مانور ریزش‌ها برشمرد و گفت: فتنه 88 حقیقت افرادی که بعد از انقلاب اسلامی به عنوان محور‌های کلیدی شناخته شدند را نمایان کرد.

علم‌الهدی با بیان اینکه بدون بصیرت جریان‌های شیطانی بر جامعه اسلامی مسلط می‌شوند، اضافه کرد: انقلاب اسلامی در این وضعیت ماهیت خود را از دست می‌دهد اما حماسه 9 دی ثابت کرد رویش‌های انقلاب اسلامی نسبت به ریزش‌ها بسیار بیشتر بوده است.

وی از انحرافات برخی از افراد سابقه‌دار نسبت به خط رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در مقابل این افراد جمعیت گسترده‌تری نسبت به خط ایشان ایمان آورده‌اند و بر اساس گفته قرآن کریم مجاهدت بزرگ و ایستادگی در این راه می‌تواند جمعیت جامعه اسلامی را مشخص کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه برخی افراد نظام در راه خود ایستادگی و مجاهدت نکردند، عنوان کرد: این افراد نتوانستند نسبت به هوای نفس خود پیروز شوند، اما مقاومت رویش‌های 9 دی در برابر جریان‌های متزلزل نشان از افزایش توان نظام اسلامی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر طبق آیات سوره کهف دلبستگی به دنیا، غفلت از یاد خدا، فاصله از مستضعفان و گرایش به سمت تجمل‌گرایی سبب شد که برخی عناصر مهم انقلاب اسلامی، به گمراهی کشانده شوند.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه تکیه بر مادیات دنیا مسیر اندیشه برخی افراد را در جامعه اسلامی تغییر داده است، عنوان کرد: عناصری که در برخی جریانات خود را از جامعه جدا می‌دانند و به شیوه زندگی و حکومت دیگر جوامع نگاه دارند و از منابع مردم برای مصارف شخصی هزینه می‌کنند از راه اصلی گمراه شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه رویش‌های جریان 9 دی برای سربلندی نظام از منافع شخصی خود گذشته‌اند، اظهار کرد: اکنون صحبت در مورد فتنه 88 درست نیست، زیرا باید نسبت به فتنه 94 هوشیار باشیم زیرا این فتنه پیچیده‌تر و خطرناک‌تر از سال 88 است و دشمن با تجربه گذشته خود به دنبال این است که نفوذ خود را در جامعه اسلامی تثبیت کند.

علم‌الهدی از حرکت‌های دشمنان در فتنه 88 به منظور سدشکنی آرمان‌های انقلابی یاد کرد و گفت: دشمن در فتنه 94 افرادی که با رهبر انقلاب اسلامی زاویه دارند را هدف خود قرار داده و به دنبال تصرف جامعه اسلامی است زیرا آمریکا می‌داند این افراد هر کجا باشند، خود آمریکا حکومت آن بخش از نظام اسلامی را بر عهده دارد.

این استاد برجسته حوزه ادامه داد: بسیاری از افرادی که خود را وابسته به انقلاب و امام می‌دانستند و با وجود سوابقی مختلف که در خدمت به نظام داشتند، در سال 88 نسبت به حرکت‌ها و شعارهای ضد انقلابی دشمن سکوت کردند و در برخی اوقات لبخند زدند، زیرا با رهبر انقلاب اسلامی زاویه دارند و اکنون دشمن نسبت به این موضوع آگاه شده است که برای تملک نظام اسلامی باید از این افراد استفاده کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در مورد خطر نفوذ گفت: دشمن از نیروهای جاسوس خود برای نفوذ در انتخابات استفاده نمی‌کند بلکه از افرادی که با رهبر انقلاب اسلامی زاویه دارند، به عنوان وسیله نفوذ استفاده می‌کند.

علم‌الهدی از رخدادهای جنگ صفین یاد کرد و گفت: داشتن زاویه‌ با خط رهبری خلا ایجاد کرده و جریان‌های مختلف این خلا‌ها را پر کرده‌اند که این زاویه می‌تواند در مسائل مختلف فکری، مادی و قدرتی باشد.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه فتنه 94 نسبت به سال 88 سنگین‌تر است، گفت: سال 88 دشمن هتاکی کرد، اما در فتنه امسال دشمن به دنبال حاکمیت بر نظام و برداشتن آموزه‌های دینی نظام اسلامی است.

وی بصیرت مردم را عامل اصلی رهایی از فتنه در سال 88 دانست و ادامه داد: اکنون روحانیون به عنوان قشر پیشتاز حرکت‌های انقلاب نظام اسلامی باید بصیرت را در میان مردم ترویج دهند تا بتوانیم انقلاب اسلامی را از فتنه 94 حفظ کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما