تازه های سایت

کد مطلب: 24973
23. آذر 1394 - 10:19
شیعیان نیجریه در پیاده‌روی اربعین تصویری از شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را در کنار تصویر حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری قراردادند.

به گزارش سایت گرو، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر 60 ساله شیعیان کشور نیجریه تاکنون موفق شده است جمعیت شیعه دوازده‌امامی این کشور را به حدود 10 میلیون نفر برساند.

رهبر شیعیان نیجریه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 شیفته امام خمینی (ره) شد و برای ایشان احترام خاصی قائل بود.

شیخ زکزاکی برای رهبر انقلاب نیز احترام خاصی قائل است به‌طوری‌که تصویری از مقام معظم رهبری را روی میز کار خود قرار داده است و تأکید دارد که شیعیان نیجریه احترام خاصی برای آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان مقتدای شیعیان در جهان قائل باشند.

نیروهای ارتش نیجریه بامداد روز یکشنبه در تلاش برای بازداشت شیخ ابراهیم الزکزاکی به خانه وی در منطقه "گیلسو " شهر "زاریا " یورش بردند؛ که این حملات منجر به شهادت همسر، پسر و معاون وی شد و هنوز از سرنوشت شیخ زکزاکی خبری منتشرنشده است.

 تصویر زیر مربوط به شیعیان کشور نیجریه است که در جریان راهپیمایی اربعین تصویر ابراهیم الزکزاکی رهبر شیعیان این کشور را در کنار تصویر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نشان می‌دهند؛ که بیانگر ارادت و عشق شیعیان جهان به جمهوری اسلامی و رهبران انقلاب اسلامی است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما