تازه های سایت

کد مطلب: 24967
22. آذر 1394 - 18:33
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: شکارچیان مجاز و دارای پروانه فقط تا 20 دی‌ماه حق شکار پرندگان غیر حمایتی را دارند.
محمد کرمعلی گیلانه در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: شهرستان نهاوند به دلیل داشتن آب و هوایی نسبتاً مناسب مکان زندگی جانوران و پرندگان مختلفی است به همین دلیل باید همگی در حفظ و حراست از محیط‌زیست این جانوران کوشا باشیم.

وی اظهار کرد: همه باید در حفظ زیستگاه جانوران و پرندگان تلاش کنیم و در قبال محیط اطراف احساس مسئولیت کنیم و هر تخلفی را فوراً به اطلاع محیط‌بانان و اداره محیط‌زیست اطلاع دهیم.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند افزود: بعد از 2 سال که شکار پرندگان در شهرستان نهاوند ممنوع بود امسال این ممنوعیت برداشته‌شده است و اعلام‌شده است که شکارچیان مجاز و دارای پرونده می‌توانند به شکار پرندگان اقدام کنند.

وی بیان داشت: شکارچیان دارای مجوز فقط تا روز 20 دی‌ماه مجاز به شکار هستند که البته آن‌ها باید شرایط و ضوابط این قانون را اجرا کنند وگرنه شکار کردن آن‌ها تخلف محسوب می‌شود.

گیلانه گفت: شکارچیان دارای پروانه فقط مجاز هستند در مناطق آزاد و نه حفاظت‌شده اقدام به شکار کنند و پرندگانی را نیز که شکار می‌کنند باید پرندگان غیر حمایتی محیط‌زیست باشند و جز پرندگان در معرض انقراض نباشند.

وی اظهار کرد: کسانی که به شکار می‌روند فقط باید پنج‌شنبه‌ها و جمعه شکار کنند و در هر نوبت بیش از 4 پرنده را نمی‌توانند شکار کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند افزود: باوجوداین قوانین ولی متأسفانه عده‌ای وجود دارند که از این قانون تخطی می‌کنند و پرندگان و جانوران کمیاب را شکار می‌کنند که این مورد از مصادیق تخلف است و شدیداً برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: طبق قانون شکار غیرمجاز از هر نوعی، نگهداری جانوران زنده و نگهداری جسد خشک‌شده حیوانات ممنوع است و کسانی که این اعمال را انجام می‌دهند علاوه بر ضربه زدن به محیط‌زیست متخلف نیز هستند.

گیلانه گفت: امسال 6 مورد شکارچی غیرمجاز در نهاوند داشتیم که به مراجع قضایی معرفی شدند و در 2 مورد از این پرونده‌ها رأی صادرشده است.

وی اظهار داشت: از همه مردم خواهش می‌کنیم که در حفظ محیط‌زیست محیط‌بانان این اداره را یاری کنند و هرگونه تخلف شکارچیان غیرمجاز را به اداره محیط‌زیست اطلاع دهند تا از صدمات جبران‌ناپذیر به زیستگاه جانوران جلوگیری شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما