تازه های سایت

کد مطلب: 24948
20. آذر 1394 - 17:41
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به شکر خدا تا به امروز موردی از فوت هیچ فردی بر اثر آنفولانزا در سطح استان گزارش نشده است.

به گزارش سایت گرو به نقل از صبح الوند؛ در چند روز اخیر و پس از اعلام صدا و سیما مبنی بر شیوع بیماری آنفولانزای جدید در کشور بخصوص فوت بیش از 30 نفر از هموطنانمان در استان کرمان، شایعات متعددی در میان اهالی و شهروندان همدانی درباره شیوع آنفولانزا و فوت افرادی در سطح شهر و استان همدان رد و بدل می شود که بنا به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکنون موردی از فوت بر اثر آنفولانزا در استان همدان گزارش نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص این شایعات در سطح استان اظهار داشت: تاکنون هیچ موردی از مرگ و میر از آنفولانزا در استان گزارش نشده است.

حسین عرفانی گفت: مردم عزیز ما نباید برخوردهای هیجانی و نامتعارف با این موضوع داشته باشند بلکه برای کنترل بیماری آنفولانزا در سطح استان نیاز به برخورد آرام و منطقی افراد داریم. 

وی با اشاره به آمادگی همه بیمارستان ها و مراکز پزشکی در سطح استان جهت ارائه خدمات مناسب به هم استانی های عزیز، اظهار کرد: پزشک، پرستار و امکانات درمانی مناسب در استان داریم و مشکل خاصی در اقدامات کنترلی نداریم.

عرفانی افزود: سرما خوردگی بیماری شایعی است که از راه دستگاه تنفسی منتقل شده و بیشترین پیک گردش ویروس آنفولانزای فصلی در آذر و دی ماه است.

وی با تأکید بر اینکه از درمان خودسرانه کودکان با آسپرین و شربت بروفن باید خودداری کرد گفت: مراجعه به پزشک، جداسازی و ایزولاسیون افراد مبتلا، رعایت بهداشت، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه از شیوع بیماری جلوگیری می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به استفاده افراد در معرض خطر از واکسن آنفولانزا تأکید کرد و افزود: کودکان زیر پنج سال، افراد بالای 60 سال، زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های مزمن تنفسی، قلبی، سرطانی، کبدی و افراد دارای نقص سیستم ایمنی با تجویز پزشک مجاز به استفاده از واکسن آنفولانزا هستند و نیاز به استفاده همگان از این واکسن نیست.

وی جهت جلوگیری از بروز شایعات در سطح استان در خصوص بیماری آنفولانزا اظهار کرد: مردم می‌توانند اطلاعات و اخبار دقیق و صحیح را از سایت دانشگاه علوم پزشکی همدان به نشانیwebda.umsha.ac.ir پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما