تازه های سایت

کد مطلب: 24922
17. آذر 1394 - 9:30
بازتاب های گسترده ای از نامه رهبری در جهان منتشر شده است که به نظر می رسد پیام رهبر انقلاب به جوانان در حال دست به دست شدن میان جوانان غرب است.

به گزارش سایت گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان در غرب و آمریکا بازتاب گسترده ای داشته است. محکوم کردن «دوگانگی غرب در برخورد با تروریسم» تیتر مشترک اکثر رسانه های بین المللی شد رسانه هایی مانند، العربیه، الاهرام، الدستور، العهد، المیادین، النهار، پانوراما الشرق الاوسط، فرانس پرس، آسوشیتد پرس، عربی21، ام تی وی، بی بی سی، دویچه وله، نیویورک تایمز، واشنگتن پست و... به این نامه پرداخته اند. نامه رهبری از 33 شبکه تلویزیونی به زبان های مختلف و 6 شبکه خبری پخش شد.
در شبکه های اجتماعی نیز ساعاتی پس از انتشار نامه دوم رهبری، بیش از یک میلیون کاربر آن را دنبال کردند. آمارها نشان می دهد که سایت ها و شبکه های اجتماعی که به این نامه پرداخته اند بیش از 3 میلیون بازدید داشته اند. علاوه بر این پست های مربوط به این نامه در شبکه های اجتماعی و سایر سایت ها، 300 هزار نظر (کامنت) و 730 هزار پسندیدن (لایک) بدست آورده اند.

پس از انتشار گسترده نامه در شبکه های اجتماعی، تویتر اقدام به تعلیق کاربرانی کرد که نامه رهبری را بازنشر می دهند. علاوه بر انتشار خبر ارسال نامه مزبور، برخی سایت ها به تحلیل این نامه پرداخته اند.

علی هاشم، مدیر المیادین آنلاین و ستون نویس المانیتور، در یادداشتی در دو سایت مذکور به بررسی نامه اخیر رهبری پرداخته است. وی در مقاله ای با عنوان «نامه خامنه ای به غرب؛ نسخه درمانی برای شیطان بزرگ»، می نویسد که این نامه به غرب و آمریکا می گوید که اگر می خواهید از اردوگاه شیطان بزرگ خارج شوید، آنچه را که در گذشته انجام داده اید را بررسی کنید و آن را اصلاح کنید. بدین خاطر این نامه یک نسخه درمانی است.

علاوه بر این وی در المانیتور نوشت که رهبر ایران در نامه اخیر، ضمن برخورد با وقار با جوانان غرب، مسئولیت دولت های غرب در بوجود آمدن وضعیت کنونی را یادآور شد.
پایگاه خبری العهد، به طور مفصل به نامه فوق الذکر پرداخته است. این سایت، پنج یادداشت تحلیلی درباره این نامه از نویسندگان عرب، منتشر کرده است. در اینجا مروری بر یکی از این یادداشت ها می کنیم.

محمود ریا در یادداشتی تحلیلی تحت عنوان «معنی ارسال دو نامه از سوی حضرت امام خامنه ای به جوانان غرب، ظرف یک سال چیست؟» اینگونه نوشته است «نامه اول، واکنش های مثبت زیادی را برانگیخت، به همین خاطر ضروری بود که نامه دومی ارسال شود تا افکار مطرح شده در نامه اول را تکمیل کند... امام خامنه ای جوانان را به دریافت اطلاعات از منبع اصلی دعوت کرد».
عبدالهادی محفوظ، رئیس شورای ملی رسانه لبنان با اشاره به این نامه گفت: نامه ای که سید علی خامنه ای، رهبر معنوی اول، به جوانان غرب ارسال کرد، به موقع بود زیرا که  بدلیل سیاست های اسرائیل، مفاهیم مقاومت و تروریسم اشتباه گرفته می شوند.
در ترکیه نیز نامه رهبری بازتاب داشت. اردوغان کاراکوش، رئیس انجمن افسران بازنشسته، در مصاحبه با شبکه العالم گفت: سید علی خامنه ای کاملا بر حق است. داعش را غرب ایجاد کرده است. دوگانگی غرب در تعامل با تروریسم، امر جدیدی نیست. غرب پیوسته این سیاست را در منطقه ما به کار می گیرد.

علاوه بر این، اسماعیل حقی، معاون دبیر کل حزب اسلامی سعادت اظهار داشت: محتوای نامه سید علی خامنه ای را تایید می کنم. آمریکا، القاعده را ایجاد کرد و آن را به عنوان بهانه ای برای مبارزه با تروریسم و اشغال افغانستان قرار داد. اکنون آن ها هدف موسوم به ایجاد «اسرائیل بزرگ» را دنبال می کنند.
پایگاه آمریکایی دسیدنت وییس، در تحلیل نامه اخیر رهبری نوشت که کلام آیت‌الله خامنه‌ای هوشمندانه، بی‌ریا و دوستانه است. رهبر ایران به جوانان فرهیخته امروزی امیدوار است. ایران اوامر امپریالیسم را پذیرا نیست.

مارکو دیمارتینو، استاد دانشگاه در لندن، در مصاحبه با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نامه رهبری اظهار داشت: آیت الله خامنه ای می خواهد، اسلام واقعی را از اقدامات وحشیانه ای که به نام اسلام صورت می گیرد، جدا کند.

بازتاب های گسترده ای از نامه رهبری در جهان منتشر شده است که به نظر می رسد پیام رهبر انقلاب به جوانان در حال دست به دست شدن میان جوانان غرب است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما