تازه های سایت

کد مطلب: 24845
8. آذر 1394 - 9:59
جمعی از جوانان مومن شهرستان نهاوند با برپایی موکب‌هایی در مسیر زائرین اربعین حسینی عمق عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دادند.

به گزارش سایت گرو، همه‌ساله با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی شهرستان نهاوند میزبان زائرانی از سراسر کشور است که به‌قصد عزیمت به کربلا از شهرستان نهاوند عبور می‌کنند.

امسال جوانان بسیجی نهاوند با همکاری سپاه ناحیه نهاوند و جمعی از ادارات این شهرستان چندین موکب را در نقاط مختلف شهرستان نهاوند و ورودی‌های شهر تدارک دیده‌اند و جوانان مومن با عشق و علاقه خاصی در این موکب ها به زائران حرم حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

موکب سیدالشهدا که در میدان سیدالشهدای شهرستان نهاوند و در کنار پارک کوثر برپاشده است هرروز میزبان خیل عظیم زائرانی است که برای شرکت در مراسم اربعین به عراق می‌روند.

 

516067

 

در این موکب هرروز غذای گرم، چای، خرما، کیک و شکلات در بین زائران تقسیم می‌شود و توسط سپاه نهاوند چادرهایی برای اقامه نماز و استراحت زائران تدارک دیده‌شده است.

سرهنگ کامران کریمی فرمانده سپاه نهاوند در این مورد به خبرنگار ما گفت: عشق به امام حسین (ع) باعث شده است که این‌چنین جوانان بسیجی نهاوند به زائران اربعین خدمت‌رسانی کنند و از این کار نه‌تنها خسته نمی‌شوند بلکه نیرو نیز می‌گیرند.

وی اظهار کرد: در موکب سیدالشهدای نهاوند چندین جوان بسیجی به‌صورت 24 ساعته حضور دارند و با مواد غذایی مختلف از زائران پذیرایی می‌کنند.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: برای پخت غذای گرم با همکاری ادارات و دریافت کمک‌های مردمی، مواد غذایی توسط خانم‌ها و آقایان پخته می‌شود و سپس توسط بسیجیان بین زائرین تقسیم می‌شود.

وی گفت: کمک به زائران اربعین باعث شده است که حتی نوجوانان نیز برای خدمت‌رسانی به این موکب بیایند و همان‌طور که ملاحظه می‌کنید یکی از نوجوانان بسیجی نیز کفش پای زائران را واکس میزند و با عشق هم این کار را انجام می‌دهد.

 

516048

 

کریمی در پایان عنوان کرد: این موکب تا بعد از مراسم اربعین در میدان سیدالشهدای نهاوند برپا خواهد بود و به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

مظفر کرمی یکی از فعالان خدمت‌رسانی به زائرین اربعین نیز به ما گفت: خدا را شکر می‌کنیم که به ما لیاقت داد تا به زائرین حرم امام حسین (ع) کمک کنیم و امیدوارم این تلاش‌ها از ما قبول واقع شود.

وی که در قسمت پخت غذا خدمت می‌کرد؛ ادامه داد: مواد اولیه و کمک‌های مردمی توسط خیرین و بعضی از ادارات به آشپزخانه می‌آید و با کمک دوستان غذاهای مختلفی را در طول این ایام پخت می‌کنیم و به زائرین ارائه می‌کنیم.

این خادم امام حسین (ع) بیان داشت: علاوه بر غذا، خرما آبمیوه، کیک و سایر اقلام موردنیاز در این قسمت تهیه می‌شود و توسط بچه‌های بسیج و سپاه بین زائران تقسیم می‌شود.

وی می‌گوید: روزانه حدوداً 1500 غذا در آشپزخانه توسط خواهران و برادران پخت می‌شود و خیلی از دوستداران اهل‌بیت نیز به نیت کمک به زائرین در امر تهیه غذا و پشتیبانی با این مجموعه همکاری دارند.

 کرمی گفت: چندین سال است که در دستگاه امام حسین(ع) خدمت می‌کنم و به این کار افتخار می‌کنم و تازنده هستم خودم را خادم امام حسین (ع) و خدمت‌کننده به زائرین حرم مطهرش می‌دانم.

 

516057

 

علی شیراوند نیز یکی از بسیجیان کمک‌کننده به این موکب می‌گوید: خدا را شکر می‌کنیم که به ما لیاقتی داد تا خادم امام حسین (ع) و زائرانش باشیم و امیدوارم که از ما این فعالیت‌های ناچیز قبول شود.

وی ادامه داد: افراد زیادی شبانه‌روز در این موکب فعالیت می‌کنند و هرکس نذری دارد و با نیت خودش در این راه واردشده است که امیدوارم همه حاجتمندان به مقصود خود برسند.

این جوان بسیجی گفت: وقتی زائرین در این موکب حضور می‌یابند و برای ادامه مسیر حرکت می‌کنند، دست‌اندرکاران برپایی این موکب را دعا می‌کنند که همین دعا برای ما کافی است و امیدوارم روزی ما هم به زیارت حرم امام حسین (ع) مشرف شویم.

 

 

516051

516049

516044

516071

516064

516045

516052

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما