تازه های سایت

کد مطلب: 24803
4. آذر 1394 - 16:33
امام جمعه نهاوند گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران، احیای گفتمان ولایت و امامت است.

به گزارش سایت گرو به نقل از فارس، حجت‎الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر امروز در گردهمایی فرماندهان و اعضای پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان همدان اظهار کرد: مسئله «ولایت»، گفتمان قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است به طوری که بیش از 200 بار واژه «ولایت» در قرآن مجید ذکر شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین اصل در آیات و روایات همین مسئله ولایت و امامت است، افزود: اگر در جامعه ولایت وجود نداشته باشد نبوت معنا ندارد و بالاتر از آن اگر ولایت نباشد، توحید هم وجود نخواهد داشت.

امام جمعه نهاوند ادامه داد: گفتمان خدا و پیغمبر (ص) از ابتدا همان گفتمان امامت و ولایت بوده است که اگر دنیای اسلام در آن دوران به بیراهه نمی‌رفت در همان قرن‌های اولیه دنیا و بشریت به اهداف بلندی دست می‌یافت که امروز هم متأسفانه به آن اهداف دست نیافته است.

وی به بدترین حادثه در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: مهمترین مصیبت در تاریخ اسلام انحراف از ولایت و امامت از زمان امامت حضرت علی (ع) آغاز شد که به جای ولایت، گفتمان خلافت را جایگزین آن کردند.

مغیثی با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج در پاسخ به اینکه بزرگترین دستاورد انقلاب چه بود، تأکید کرد: براساس تجربه 35 ساله بزرگترین دستاورد انقلاب، احیای گفتمان ولایت و امامت است که به فرموده امام (ره) مترقی‌ترین اصل در قانون اساسی اصل ولایت است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 58 که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید ده‌ها گروهک منافق و مخالف نظام در کشور، ادعای خودمختاری می‌کردند که به برکت بسیج، خطر آنها در جامعه دفع شد.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه ایران طی 35 سال توانسته چالش‌های پیش‌ رو را پشت سر بگذارد، اظهار کرد: پایبندی به اصل ولایت عامل پیشرفت ایران اسلامی در همه عرصه‎هاست.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما