تازه های سایت

کد مطلب: 24788
3. آذر 1394 - 9:28
دیدار روزگذشته رئیس جمهور روسیه با رهبر انقلاب در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با بازتاب‌های وسیعی همراه بوده است.

به گزارش سایت گرو به نقل از مشرق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز (دوشنبه) با آقای ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دیدار و از گسترش بیشتر همکاری‌های «دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی» استقبال و از حضور تأثیرگذار مسکو در مسائل منطقه‌ای به‌ویژه سوریه تمجید کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که حدود دو ساعت طول کشید، آقای پوتین را شخصیت برجسته‌ای در دنیای امروز خواندند و از تلاش‌های این کشور در موضوع هسته‌ای ایران تشکر کردند.

این دیدار با بازتاب وسیعی در رسانه‌های بین المللی همراه بوده است.

شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گزارش داد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست سران کشورهای صادر کننده گاز در تهران با آیت الله خامنه ای [رهبر معظم انقلاب] دیدار کرد.

رئیس جمهور روسیه در نشست سران کشورهای صادر کننده گاز گفت: مصرف کنندگان گاز در آینده باید در سرمایه گذاری با کشورهای صادر کننده مشارکت کنند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز گزارش داد که رهبر معظم ایران و رئیس جمهور روسیه مذاکراتی سازنده برگزار کردند.

خبرگزاری رویترز  نیز گزارش داد که آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران روز دوشنبه گفت آمریکا تلاش می کند با استفاده از ابزارهای سیاسی به اهداف نظامی شکست خورده خود در سوریه دست یابد.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نیز در پوشش دیدار مقام معظم رهبری و رئیس جمهور روسیه نوشت که پوتین و رهبر ایران بر تقویت اتحاد درحال پیشرفت تهران و مسکو در خاورمیانه از طریق مخالفت با تلاش‌های خارجی برای تحمیل راه حل برای جنگ در سوریه تاکید کردند.

رهبر ایران تأکید کردند: درباره سوریه هر راه حلی باید با اطلاع و موافقت مردم و مسئولان این کشور دنبال شود.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز دیدار پوتین و مقام معظم رهبری را پوشش داد و نوشت: دیدار روز دوشنبه نشان از دوره جدید از همکاری احتمالی میان مسکو و تهران پس از توافق هسته‌ای ایران است.

این روزنامه آمریکایی نوشت: ایران متحد مهمی برای تلاش‌های پوتین در بازگرداندن "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه در میدان نبرد علیه داعش بوده و نیروهای ایرانی و لبنانی  در تبردهای زمینی کمک‌های مهمی به اسد کرده‌اند.

وال استریت ژورنال در ادامه این گزارش بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری درباره سوریه را منتشر کرد که ایشان فرموده بودند: اصرار آمریکایی‌ها بر رفتن بشار اسد یعنی رئیس‌جمهور قانونی و منتخب مردم سوریه از جمله نقاط ضعف سیاست‌های اعلامی واشنگتن بوده و رئیس‌جمهور سوریه در انتخاباتی سراسری رأی اکثر مردم سوریه را با دیدگاه‌های «سیاسی، مذهبی و قومی مختلف» به‌دست آورده و آمریکا حق ندارد این رأی و انتخاب مردم سوریه را نادیده بگیرد.

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز آمریکا نیز به پوشش دیدار رئیس جمهور روسیه و مقام معظم رهبری پرداخت و نوشت که رئیس جمهور روسیه پس از هشت سال برای نخستین بار به ایران سفر و با رهبر ایران دیدار کرده و با وی درباره درگیری‌ها در سوریه صحبت کرد.

خبرگزاری ایتارتاس روسیه نیز نوشت:  آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران روز دوشنبه در دیدار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با ایشان در تهران گفت ایران نقش روسیه را در حل مسائل منطقه‌ای بسیار مهم می‌داند.

ایشان همچنین بر اهمیت نقش مسکو در حل مسائل منطقه‌ای ازجمله بحران روسیه تاکید کرد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما