تازه های سایت

کد مطلب: 24769
30. آبان 1394 - 8:45
فرماندهان عالیرتبه سپاه با حضور در منطقه رزمایش «الی بیت‌المقدس»، از گردان‌های حاضر در این رزمایش بازدید کردند.

به گزارش سایت گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرحله اصلی رزمایش بزرگ بسیج با عنوان «الی بیت‌المقدس» با حضور گردان های زیادی از بسیجیان کشور آغاز شد.

این در حالیست که ساعتی قبل جمعی از فرماندهان عالیرتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ازجمله سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار علی فضلی جانشی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در منطقه رزمایش از یگان های حاضر در میدان بازدید کردند.

یکی از برنامه‌های درنظر گرفته شده برای این رزمایش، فتح شبیه‌ساز مسجدالاقصی توسط بسیجیان و آزادسازی قدس شریف از دست صهیونیستها خواهد بود.

به گزارش فارس، این رزمایش با حضور 120 گردان بسیج و با محوریت قرارگاه امام حسین(ع) سپاه در یکی از مناطق اطراف قم در حال برگزاریست.

این گردان‌ها از روز گذشته در این منطقه حاضر هستند.

از سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم، 20 گردان شامل 10 گردان امام حسین(ع) و 10 گردان بیت‌المقدس، از سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز، 20 گردان شامل 10 گردان امام حسین(ع) و 10 گردان بیت‌المقدس، از سپاه سیدالشهدا(ع) (استان تهران)، 27گردان شامل 12 گردان امام حسین(ع) و 15گردان بیت‌المقدس، از سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، 15گردان شامل 10 گردان امام حسین(ع) و 5گردان بیت‌المقدس، از سپاه روح الله استان مرکزی، 28گردان شامل 13گردان امام حسین(ع) و 15گردان بیت‌المقدس، در این رزمایش حضور دارند.

از سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ نیز 10 گردان بیت‌المقدس و یگان عملیات ویژه در رزمایش حاضر هستند.

در جریان مرحله اصلی رزمایش الی بیت المقدس که با اعلام رمز «لبیک یا حسین(ع)» توسط سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه آغاز شد، چند فروند از بالگردها و هواپیماهای توکانوی نیروی هوافضای سپاه پاسداران با پرواز بر فراز منطقه رزمایش، اهداف از پیش تعیین شده را هدف قرار دادند.

3 فروند هواپیما توکانو در این تازش هوایی حضور داشتند.

سردار حاجی زاده فرمانده این نیرو نیز از پرواز هواپیماهای بدون سرنشین «شاهد 121» بر فراز منطقه رزمایش خبر داد.

 

بسیج با ۱۲۰ گردان عملیاتی «آزادسازی قدس شریف» را تمرین کرد

 

در جریان مرحله نهایی رزمایش بزرگ الی بیت المقدس بسیج که از دقایقی قبل با رمز «لبیک یا حسین(ع)» در 2 محور آغاز شد، گردان‌های امام حسین(ع) و بیت المقدس با گذر از مواضع دشمن فرضی وارد منطقه شبیه‌سازی شده سرزمین قدس اشغالی شده و ماکت مسجدالاقصی را آزاد کردند.

این تازش زمینی پس از بمباران اهداف از پیش تعیین شده توسط بالگردها و هواپیماهای توکانوی نیروی هوافضای سپاه صورت گرفت.

 

سرلشکر جعفری : کشورهای دیگر حسرت داشتن نیروی بسیج را می خورند/ تشکیل 500 گردان امام حسین و 1500 گردان بیت‌المقدس بسیج در سراسر کشور

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی در جمع بسیجیان حاضر در رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس، با بیان اینکه آمادگی دفاعی بسیج در ابعاد مختلف از جمله ساختاری و سازماندهی در مقایسه با قبل تغییر کرده است،‌ گفت: اکنون در استان‌های مختلف کشور 500 گردان امام حسین (ع) و 1500 گردان بیت‌المقدس تشکیل و سازماندهی شده است.

سردار جعفری گفت: کشورهای مختلف حسرت داشتن چنین نیرویی را می‌خورند.

وی با اشاره به کارکرد بسیج در حوزه‌های امنیتی، دفاعی، سیاسی، فرهنگی و جنگ نرم و کمک به اقتصاد مقاومتی و ایجاد وضعیت مناسب اجتماعی گفت: یکی از پیام‌های این رزمایش دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی است و این اولین رزمایش مشترکی است که یگان‌های بیت‌المقدس تحت فرماندهی واحد انجام می‌دهند.

سرلشکر جعفری با اشاره به ایجاد ناامنی به وسیله تحریک دشمنان در کشورهای منطقه و اروپا، حوادث پاریس را اوج این ناامنی‌ها دانست و تصریح کرد:‌ دشمن تلاش زیادی کرد تا کشور ما را نیز ناامن کند اما با اقتدار و تلاش نیروهای امنیتی همه این توطئه‌ها خنثی شد.

وی اظهار داشت: این ناامنی‌ها امروز از منطقه فراتر رفته اما باید توجه داشت که هدف اصلی آنها، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است ولی دشمن امروز فهمیده است که نمی‌توان با زبان زور با جمهوری اسلامی ایران صحبت کرد و به اینکه ایران اسلامی امروز یک ابرقدرت منطقه‌ای است اذعان دارند.

وی یکی دیگر از دستاورد های بسیج را گره خوردن نیروهای مردمی و مدافع انقلاب به یکدیگر در ایران، سوریه و عراق و یمن دانست و گفت: همه این نیروها با هم وحدت دارند که به معنای تشکیل امت واحده اسلامی است و این وحدت و همدلی ان‌شاءالله تا زمان ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت.

وی در پایان تصریح کرد: از آنجا که تهدیدات علیه امت اسلامی در حال تغییر است، ما نیز باید توان خود را به روز کنیم و رزمایش امروز تمرینی برای مقابله با تهدیدات فرامنطقه‌ای و جنگ‌های نیابتی علیه کشورمان است.

 

سردار ربانی: مقیاس اجرای رزمایش الی‌بیت‌المقدس ۱۲۰ مرتبه کوچکتر از مقیاس واقعی است

سردار ربانی معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز طی سخنانی در رزمایش الی‌بیت‌المقدس، اظهار داشت: در این رزمایش نیروی هوافضای سپاه پشتیبانی هوایی و آتش در عمق روی اهداف فرضی را اجرا می‌کند.

وی افزود: هم اکنون بالگردهای نیروی هوافضای سپاه در منطقه حضور داشته و به دنبال آن بخشی از اهداف فرضی توسط هواپیماهای «توکانو» مورد هدف قرار گرفتند.

ربانی بر همین اساس یادآور شد: یکی از مأموریت‌های نیروی هوافضای سپاه پشتیبانی هوایی از نیروهای سطحی است که هم اکنون عملیات پشتیبانی هوایی از نزدیک یگان‌های عمل‌کننده به وسیله دو فروند بالگرد در منطقه و عمق رزمایش در حال بمباران اهداف مشاهده می‌شوند.

معاون عملیات سپاه تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌هایی که در زمین داشتیم، به ناچار مقیاس اجرای رزمایش را 120 مرتبه کوچکتر از مقیاس واقعی طراحی و سناریوسازی کرده‌ایم.

یکی از اهداف این رزمایش تمرین و تصرف شبیه‌ساز مسجدالاقصی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما