تازه های سایت

کد مطلب: 24717
24. آبان 1394 - 11:33
3 سناریوی محتمل در حوادث پاریس در گفت‌وگو با سید افقهی تشریح شد:
تکرار11سپتامبر،تحریک اروپایی‌ها برای حضور نظامی در سوریه و تلاش برای بازگشت یهودیان
این کارشناس مسائل بین المللی کشورمان در ادامه خاطر نشان کرد: سناریوی دیگری که در رابطه با حوادث پاریس محتمل است، تکان دادن اتحادیه اروپا و کشورهای همپیمان با داعش از سوی تروریست هاست. داعشی ها دست به این اقدام زده اند تا همپیمانان اروپایی خود را از خواب بیدار کرده و آنها را برای حضور نظامی در سوریه ترغیب کنند.

به گزارش سایت گرو، سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل بین المللی کشورمان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص حوادث جمعه شب پاریس و سناریوهای محتمل در این حادثه گفت: اولین سناریو این است که کشورهای غربی با راه اندازی این بازی سیاسی می خواهند یک بار دیگر حوادث 11 سپتامبر را تکرار کرده و این بار حملات خصمانه خود به مردم سوریه را آغاز کنند. چراکه در ماجرای 11 سپتامبر نیز آمریکا با یک اقدام خودساخته، مجوز حمله به افغانستان و کشتار مردم بی گناه این کشور را برای خود صادر کرد. حالا نیز فرانسه در پی این حادثه و به بهانه حمله به داعش قصد دارد تا ورود نظامی به سوریه داشته باشد.

 

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه خاطر نشان کرد: سناریوی دیگری که در رابطه با حوادث پاریس محتمل است، تکان دادن اتحادیه اروپا و کشورهای همپیمان با داعش از سوی تروریست هاست. داعشی ها دست به این اقدام زده اند تا همپیمانان اروپایی خود را از خواب بیدار کرده و آنها را برای حضور نظامی در سوریه ترغیب کنند. این اقدام داعش می تواند هشداری از سوی تروریست ها برای کشورهای اروپایی باشد که اگر در مقابل حملات روسیه در سوریه به کمک داعش نیایند، تروریست ها این اقدامات و ناامنی ها را در کشورهای اروپایی ایجاد خواهند کرد.

سید افقهی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: سناریوی سوم نیز بر این مبناست که دست اسرائیل و سران رژیم صهیونیستی نیز در این ماجرا وجود داشته باشد. اینکه اسرائیلی ها با ناامن کردن فضای اروپا، قصد دارند یهودیان و سرمایه داران یهودی حاضر در اروپا را برای حضور در فلسطین اشغالی ترغیب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما