تازه های سایت

کد مطلب: 24688
20. آبان 1394 - 12:51
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند گفت: بر اثر رانش زمین قسمتی از خط انتقال آب آشامیدنی مجتمع گاماسیاب در شهرستان نهاوند تخریب شد.

به گزارش سایت گرو، آیت شیراوند اظهار کرد: بر اثر رانش زمین ناشی از بارندگی‌های اخیر قسمتی از خط انتقال آب آشامیدنی مجتمع گاماسیاب در شهرستان نهاوند تخریب و دچار آسیب‌دیدگی شد.

وی گفت: عوامل امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند بلافاصله با هماهنگی و مساعدت مدیرعامل شرکت، نسبت به ترمیم این خط انتقال اقدام کرده و جریان آب مجدداً وارد مدار مصرف شد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند ادامه داد: خط انتقال مجتمع گاماسیاب، از نوع آزبست با قطر 250 میلی متر است که بر اثر قدمت بیش از حد آن در مسیری واقع شده که جنس آن سست بوده و در فصل بارندگی مستعد رانش است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب آشامیدنی پنج روستای بخش مرکزی شهرستان نهاوند شامل وراینه، قلعه قباد، سرخکند، گرد چم و شعبان با جمعیتی بالغ بر 4 هزار و 200  نفر در قالب یک‎هزار و 400 خانوار از طریق این مجتمع تأمین می‌شود.

شیراوند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های شرکت آبفار برای آب‌رسانی به روستاها اظهار کرد: اثرگذاری تلاش این مجموعه نیازمند همکاری مردم در استفاده بهینه مصرف آب است.

وی سرانه مصرف آب در سطح کشور را بین 70 تا 150 لیتر در شبانه‌روز دانست و ادامه داد: این در حالی است که در طول شبانه‌روز به طور میانگین شاهد استفاده 300 لیتر آب در روستاهای شهرستان نهاوند هستیم که ادامه این وضعیت به نفع شهرستان نیست.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند از وجود هشت مجتمع آب‌رسانی در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 12 هزار و 802 خانوار زیر پوشش خدمات این مجتمع‌ها هستند./فارس

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما