تازه های سایت

کد مطلب: 24685
20. آبان 1394 - 12:40
رئیس اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: به مناسبت فرارسیدن اول ماه صفر مراسم خطبه‌خوانی امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) فردا در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدرضا خزایی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: همزمان با سراسر کشور و به مناسبت ورود کاروان اهل‌بیت به شهر شام در اول ماه صفر، مراسم خطبه‌خوانی در امامزاده علی ابن موسی (ع) "مسجد جوانان نهاوند " برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: نقش حضرت زینب و امام سجاد (ع) در تبیین قیام و هدف نهضت عاشورا این واقعه مهم را برای همیشه تاریخ ماندگار کرد و باعث شد مردم به فاسد بودن حکومت امویان و یزید پی ببرند.

رئیس اوقاف و امور خیریه نهاوند افزود: همزمان با ورود کاروان اهل‌بیت (ع) به شهر شام در نخستین روز از ماه صفر، همایش «منشور عزت» همزمان با سراسر کشور در روز 5 شنبه ساعت 14در نهاوند برگزار می‌شود.

وی گفت: حجت‌الاسلام رحیم مولوی سخنران مراسم فردا در نهاوند خواهد بود که پیرامون روشنگری‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب سخنرانی خواهد کرد.

خزایی عنوان کرد: هدف قیام امام حسین (ع) در کربلا امربه‌معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و ستم بود که همایش منشور عزت نیز در راستای تحقق این اهداف برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: سخنرانی و تشریح خطبه امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) در کاخ اموی، قرائت قرآن، خطبه‌خوانی و نوحه‌خوانی از برنامه‌هایی است که در بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند در پایان از همه مردم مومن شهرستان نهاوند به‌ویژه نسل جوان دعوت کرد تا در این مراسم حضور یابند و هرچه بیشتر بافرهنگ عاشورا و اهل‌بیت آشنا شوند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما