تازه های سایت

کد مطلب: 24583
9. آبان 1394 - 12:53
رئیس هلال‌احمر نهاوند گفت: 17 خانوار عشایری که به دلیل بارش باران شدید دچار حادثه شده بودند به کمک نیروهای هلال‌احمر امدادرسانی شدند.

محمدتقی شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: براثر بارندگی چند روز اخیر در نهاوند و ایجاد روان آب و سیلاب در مناطق کوهستانی نهاوند 17 خانوار عشایری دچار حادثه شدند.

وی اظهار کرد: این خانوارها که به‌صورت پراکنده در چندین منطقه مستقر بودند با شدت یافتن باران و ایجاد سیلاب از هلال‌احمر درخواست کمک کردند و نیروهای امدادی این جمعیت نیز سریعاً به نقاط موردنظر اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند افزود: با هماهنگی که با دهیاران و تیم‌های امداد روستایی شکل گرفت این 17 خانوار امدادرسانی شدند و پتو و وسایل گرمایشی و سایر کمک‌های امدادی در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

وی گفت: این خانوارهای عشایری در نزدیکی روستاهای بره فراخ، کهریز و دهنو قرار داشتند که خوشبختانه این بارش‌ها تلفاتی برای آن‌ها در پی نداشت.

شهبازی عنوان کرد: امدادرسانی به این حدوداً 80 نفر در هوای بارانی انجام شد و اگر باران همچنان ادامه می‌یافت دام‌های آن‌ها با تلفات و مشکل مواجه می‌شدند.

 وی اظهار داشت: به دهیاران هم اعلام کردیم که در صورت بروز مشکل و ادامه بارش‌ها این خانوارها را در مساجد اسکان دهند تا امدادرسانی انجام شود.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند افزود: با توجه به اینکه مهلت قانونی حضور عشایر در نهاوند به پایان رسیده است؛ انتظار داریم که نسبت به انتقال این عزیزان به خارج از محدوده شهرستان نهاوند اقدام شود.

وی گفت: باید این نکته را در نظر داشته باشیم که این بارش‌ها این بار خوشبختانه تلفات نداشت ولی در صورت بروز سرما و بارش‌های جوی در آینده ممکن است این عزیزان متحمل تلفات سخت جانی و مالی شوند.

شهبازی عنوان کرد: بارش‌های اخیر در شهرستان نهاوند خوشبختانه خسارات جانی و مالی نداشت و فقط منجر به آب‌گرفتگی معابر و خیابان‌های شهرستان نهاوند شد.

وی اظهار داشت: در یک حادثه نیز که آب یک قنات قدیمی به چند منزل مسکونی در محله گلشن نهاوند نفوذ کرده بود با کمک همه دستگاه‌های خدمت رسان آب این خانه‌ها تخلیه شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند در پایان گفت: بعد از خارج‌سازی آب ورودی به خانه و پیدا کردن سرمنشأ این قنات توسط کارشناسان مشکل این خانواده‌ها نیز حل شد و ما آمادگی اسکان این عزیزان را نیز داشتیم که خوشبختانه مسئله حل شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما