تازه های سایت

کد مطلب: 24516
30. مهر 1394 - 15:27
باهمت جمعی از جوانان عاشورایی و عاشق امام حسین (ع) بزرگ‌ترین نمایشگاه بازسازی واقعه کربلا در استان همدان در روستای تکه از توابع شهرستان نهاوند برپاشده است.

به گزارش سایت گرو، چندین سال است که جوانان مومن و عاشورایی روستای تکه از توابع شهرستان نهاوند با تلاش و کوشش شبانه‌روزی خود نمایشگاه باشکوهی با عنوان از بقیع تا کربلا برپا می‌کنند تا در ایام محرم پذیرای هزاران نفر از دوستداران امام حسین شود.

این نمایشگاه در 16 غرفه واقعه کربلا را به طرز هنرمندانه‌ای بازسازی می‌کند که نشان از عمق علاقه و عشق جوانان مومن این روستا به امام حسین (ع) دارد.

پیرزادی مسئول برپایی این نمایشگاه به خبرنگار ما گفت: ابزار ساخت ابن نمایشگاه از خشت و گل چوب و به سبک قدیم ساخته می‌شود به‌طوری‌که برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه افرادی را به کربلای معلا و مکه مکرمه اعزام کرده‌ایم تا طبق نوشته قدیمی و به همان سبک و به‌صورت نمونک‌های کوچک‌تر واقعه کربلا را بازسازی کنند.

وی ادامه داد: نمایشگاه واقعه کربلا باهمت و تلاش و همکاری تعدادی از جوانان عضو پایگاه بسیج و کانون فرهنگی و هنری روستای تکه نهاوند برپا می‌شود و بیش از 20 هزار نفر تا پایان ماه محرم از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

پیرزادی گفت: نمایشگاه از بقیع تا کربلای روستای تکه به دلیل زیبایی و دقت و ظرافت به‌کاربرده شده در ساخت آن به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه نمونک گلی در استان همدان و استان‌های غربی کشور شناخته می‌شود.

این نمایشگاه در 15 غرفه مجزا از حوادث دوران پیامبر (ص) تا شهادت امام حسین (ع) در کربلا بازسازی می‌شود و از مهم‌ترین بخش‌های آن شامل قبرستان بقیع، شهر کوفه و شام، صحرای کربلا، رود دجله و فرات، مسجد کوفه، قصر یزید و عبیدالله، گودال قتلگاه، سپاهیان امام حسین (ع) و یزید ملعون، چاه حضرت علی (ع) و نخلستان آن و خرابه شام از بهترین بخش‌های این نمایشگاه هستند که به‌صورت بسیار ظریف و زیبایی نورپردازی شده‌اند.

این نمایشگاه هرروز از اول تا پایان ماه محرم و از ساعت 8 صبح تا 23 شب آماده استقبال از دوستداران اهل‌بیت (ع) است.

 روستای تکه از توابع بخش مرکزی نهاوند است و این نمایشگاه نیز در 8 کیلومتری جاده نهاوند به سمت بروجرد و در جنب گلزار شهدای روستای تکه برپاشده است.

 

460159

460151

460156

460149

460148

460158

460153

460157

460154

انتهای پیام/

دیدگاه شما