تازه های سایت

کد مطلب: 24470
26. مهر 1394 - 18:13
شهردار نهاوند گفت: یکی از مسائل مهمی که از سوی برخی از زیاده خواهان باعث ایجاد مشکل برای شهروندان نهاوند شده و سلامت روحی و آرامش آنان را به هم می زند بحث سد معبر است که در این راستا کوشیده می شود برخوردی جدی با عوامل آن صورت گیرد.

به گزارش سایت گرو، شاهین فرجی فر با اشاره به اینکه برخورد با سد معبر در واقع اقدامی برای تکریم شهروندان است افزود: شهروند مداری در راستای تحقق تکریم ارباب رجوع و تامین خواسته های آنان صورت می گیرد و فلسفه وجودی ما به خاطر خدمت به مردم می باشد.
وی شهروند مداری و تکریم ارباب رجوع را از اولویتهای مدیریت شهری عنوان و اظهار کرد: در حفظ تکریم حقوق شهروندان و به منظور جلوگیری از معضل سد معبر در خیابانهای مرکزی شهر نهاوند طرح تشدید مقابله با سد معبر با همکاری شهرداری، دادستانی و نیروی انتظامی در دو میدان قیصریه و خیابان سعدی به اجرا گذاشته شد.
فرجی فر گفت: سد معبر اقدامی زیاده خواهانه از سوی برخی کسبه و صاحبان واحدهای تولیدی و دستفروشان است که علاوه بر تهدید سلامت شهروندان موجبات آشفتگی سیمای شهری و نظم در امور شهروندان می شود.
شهردار نهاوند افزود: داشتن شهری آرام ، زیبا و به دور از مزاحمتهای خیابانی و دیگر معظلات اجتماعی حق طبیعی هر شهروند است که بخشی از آن توسط سد معبرکنندگان در پیاده روها و حتی خیابانها تضییع می شود.
وی با تاکید بر اینکه ما مخالف کسب درآمد دستفروشان و فروشندگان دوره گرد نیستیم، خاطرنشان کرد: اینکه افرادی بنا به دلایل اقتصادی اقدام به فروش اجناس تولیدی خود یا دیگران می کنند در جای خود ارزشمند بوده و مدیریت شهری مخالف هر گونه اجحاف به شهروندانی است که به دلیل درگیری با مشکلات مالی یا اقتصادی دست به گریبان معضلی به نام دستفروشی می شوند اما این به معنای صرف نظر کردن از حقوق دیگر شهروندان برای بهره مندی از شهری آرام و بدون سد معبر نیست.
وی اضافه کرد: فضای مرکزی شهر نهاوند به علت بافت قدیمی و داشتن خیابانهای باریک از جمله مکانهایی است که سد معبر به شدت در آن باعث بروز مشکلات رفت و آمد برای شهروندان می شود و همواره آنان خواستار برخورد با عوامل این معضل شده اند.
وی گفت: خیابان سعدی و میدان قیصریه این شهر به علت قرار گرفتن در بافت مرکزی شهر با مشکل سد معبر شدیدی روبرو می باشد که باعث اخلال در رفت و آمد شهروندان و معضل ترافیک سنگین میشود .
فرجی فر خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی زیاده خواهیها از سوی فروشندگان و عاملان سد معبر در نقاط مختلف شهری بویزه بخش های پرتردد، سبب گردیده این امر به تاخیر افتاده و پس از اجرای طرح های متعدد جمع آوری، این افراد به محل سابق مراجعه و بساط شان را مجددا در همان مکان برپا کنند.
وی گفت: در طرح جدید با هماهنگیهایی که با دادستانی و نیروی انتظامی صورت گرفته برای به اجرا در آوردن طرح مقابله با سد معبر برخورد قاطعی با عاملان سد معبر صورت خواهد گرفت.
وی از استقرار دستفروشان در محل های جنب ترمینال سابق بروجرد، انتهای خیابان گلشن روبرو میدان تره بار و بلوار امام حسین (ع) خبر داد و تصریح کرد: با شناسایی نقاطی از شهر، اقدام به برگزاری محلی برای ساماندهی این قشر شده که نیروهای سد معبر با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی بایستی نسبت به اعزام این دستفروشان به محل های مذکور اهتمام ورزند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با این اقدام ضمن پاک شدن چهره شهر از معضلی به نام سد معبر، فضای مناسب اقتصادی برای عاملان فراهم خواهد آمد.

دیدگاه‌ها

به جای اینکه جلوی اون بدبخت ها رو بگیرید، طرحی برای توسعه شهر بریزید، نهاوند از لحاظ شهری واقعا در حد نامش نیست. از لحاظ توسعه شهری هم باید به جایگاهش دست پیداکند.نباید از شهرهای حومه اش عقب بیفتد..
ادامه : هر چند که مثل همون شهر ها درجه 9شهرداری است. ولی هنوز یک منطقه شهرداری است. مشکلات شهری را برطرف کند، تعریض خیابانها_زیباسازی و توسعه و نورآرایی بام نهاوند_ ساخت المان های مفاخر نهاوند در شهر و ورودی های نهاوند_منطقه دو شهرداری_احداث زیر گذرو پل غیر مسطح در شهر_نامگذاری های بومی_جشنواره و همایش های توسعه و مسابقات عکس نهاوند_ایجاد موسسه فرهنگی،اجتماعی شهرداری#استفاده ازشرکت های زیبا سازی و ایجاد شرکت های نهاوند#روابط عمومی و تبلیغات شهری#مبلمان شهری#و....

دیدگاه شما