تازه های سایت

کد مطلب: 24424
22. مهر 1394 - 9:57
رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم 120 مبلغ مذهبی به نقاط مختلف شهری و روستایی اعزام می‌شوند.

به گزارش سایت گرو، حجت‌الاسلام والمسلمین موسی محبی در مراسم اعزام روحانیون به مناسبت ماه محرم گفت: ماه محرم فرصت بسیار مناسبی است که مبلغان باید از آن بهره ببرند و مردم را بافرهنگ عاشورا و اهداف امام حسین (ع) برای قیام علیه یزیدیان آشنا کنند.

وی اظهار کرد: عاشورا مکتب انسان‌سازی است و ایام محرم بهترین فرصت برای بیان سیره و عمل امام حسین (ع) در مقابله با کفر و ظلم است و قیام ایشان باید برای همیشه تاریخ سرلوحه عمل ما قرار گیرد.

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: ایام ماه محرم فرصت خوبی است برای جذب جوانان به مسجد و روحانیون باید همه تلاش خود را در این راستا به کار بگیرد تا نسل جوان هرچه بیشتر و بهتر بافرهنگ شهادت و عاشورا آشنا شود.

وی گفت: جوانانی که جذب برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شوند و درس‌های عاشورا را بیاموزند در مقابل تهدید نرم دشمن نیز خودبه‌خود مصون می‌شوند و در آینده کشور مفیدتر و اثرگذارتر است.

محبی اظهار داشت: در راستای بهره‌گیری از ایام محرم و مراسم عزاداری امام حسین (ع) همزمان با اولین روز ماه محرم 120 مبلغ بومی و غیربومی به مناطق شهری و روستایی شهرستان نهاوند اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: اقامه نماز جماعت در مساجد، حضور و سخنرانی در آیین‌های سوگواری اباعبدالله (ع) و تبیین فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغی این روحانیون خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: روحانیون اعزامی باید با همکاری با هیئت‌های مذهبی و هیئت‌امنای مساجد بستر مناسبی برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری امام حسین (ع) فراهم کنند و با جوانان و نسل جوان هیئت‌ها تعامل خوبی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه موضوع جلوگیری از بدعت‌های جدید به‌عنوان یک اصل مهم در برگزاری مراسم عزاداری تلقی می‌شود، بنابراین روحانیون و مداحان باید در جلوگیری از ورود بدعت‌های جدید به مراسم عزاداری توجیه باشند.

محبی بیان داشت: روحانیون باید با صبر و حوصله و گفت‌وگو با جوانان مذهبی آن‌ها را هرچه بیشتر به شرکت در نماز جماعات و حضور در مراسم‌های عزاداری ترغیب کنند.

وی اظهار کرد: در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان نهاوند ۲۴۰ هیئت مذهبی برادران و خواهران از این اداره مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند و اعضای هیئت‌امنای آن‌ها نیز با حکم اداره تبلیغات به فعالیت می‌پردازند.

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند در پایان گفت: افرادی که می‌خواهند هیئت‌های جدیدی به ثبت برسانند و در برنامه‌های مذهبی به فعالیت بپردازند می‌توانند با مراجعه به این اداره با انجام مراحل قانونی مجوز برپایی هیئت را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما