تازه های سایت

کد مطلب: 24420
21. مهر 1394 - 13:00
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند از عرضه 6 هزار تن بذر بوجاری شده گندم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سایت گرو،احمد باقری اظهار کرد: با توجه به اینکه کشاورزی سنتی نمی‎تواند نیاز کشاورزان و تولیدکنندگان را برآورده سازد؛ ایجاد تمایل با هدف تشویق کشاورزان به کشاورزی صنعتی در دستور کار قرار دارد.

 

وی تأکید کرد: در شهرستان نهاوند سالانه بیش از 60 هزار تن گندم آبی و دیم تولید می‎شود.

 

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند افزود: این در حالی است که اگر کشاورزان بتوانند به سمت کشاورزی صنعتی حرکت کنند، این میزان محصول تولیدی افزایش چند برابری خواهد داشت.

وی ادامه داد: با فعال شدن کارخانجات بوجاری بذر گندم در نهاوند امسال پیش‎بینی می‌شود، برای تسهیل کشاورزان در تامین بذر اصلاح شده، بیش از 6 هزار تن گندم بوجاری شده در اختیار آنها قرار گیرد.

باقری از استقبال کشاورزان برای خریداری بذر بوجاری شده در نهاوند خبر داد و گفت: امسال اکثر کشاورزان از این بذر استفاده می‎کنند، استفاده از بذر اصلاح شده موجب افزایش عملکرد تولید و سلامت محصول تولیدی شده و جلوگیری از ابتلا به آفات نباتی در هنگام کاشت را منجر می‎شود.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند ادامه داد: بیش از 75 هزار هکتار اراضی کشاورزی در نهاوند وجود دارد که 40 هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم هستند، سالانه بیش از 36 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم نهاوند به کشت محصولات اختصاص می‎یابد.

باقری تأکید کرد: سالانه بیش از 60 هزار تن گندم آبی و دیم و 20 هزار تن جو آبی و دیم در نهاوند تولید می‎شود که علاوه بر تأمین نیاز شهرستان به دیگر استان‎ها صادر می‎شوند.

وی افزود: خوشبختانه به دلیل احداث کارخانجات تولید آرد و احداث سیلو در نهاوند، گندم و جو تولیدی نهاوند در سیلوها ذخیره‏‎سازی می‌شود./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما