تازه های سایت

کد مطلب: 24408
20. مهر 1394 - 12:36
با حضور دوستداران محیط زیست؛
چهره زیبای سراب گیان از زباله ها زدوده شد
دوستداران طبیعت با حضور در جنگل و سراب گیان نهاوند، به پاکسازی این منطقه طبیعی پرداختند.

به گزارش سایت گرو، در این برنامه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و انجمن های مردم نهاد کانون قلم، نبض سبز حیات ، توسعه ملی بهارستان و پویشگران سفر پاک از مرکز استان و انجمن مردم نهاد حامیان زمین از نهاوند حضور فعال داشتند.

مسئول انجمن مردم نهاد توسعه ملی بهارستان در این خصوص بیان کرد: پاکسازی مناطق طبیعی استان در دستور کار سمن های زیست محیطی قرار دارد و این اقدام با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان و سازمان های مردم نهاد انجام شد.

حسین زندی، افزود: طبیعت گردان و دوستداران طبیعت که در منطقه حضور داشتند با دیدن آغاز عملیات پاکسازی توسط سمن ها در فرایند کار قرار گرفتند و اقدام به پاکسازی منطقه کردند که در این میان جمع 35 نفره تبدیل به جمعیتی بالغ بر 60 نفر شد که کمر همت به پاکسازی طبیعت سرسبز گیان بستند.

زندی با تاکید بر اینکه انجام عملیات پاکسازی طبیعت توسط دوستداران محیط زیست به تغییر رفتار جامعه منجر می شود بیان کرد: در حال حاضر قبح مساله جمع کردن زباله در طبیعت شکسته شده و نریختن زباله به یک ارزش تبدیل شده است که این رفتار باید فراگیر شود.

وی خاطرنشان کرد: پاکسازی، قدم اول است و طبیعت گردان باید سعی کنند غذایی به همراه خود ببرند که زباله کمتری داشته باشد و از پلاستیک و وسایلی که تجدید ناپذیر است استفاده نکنند.

وی در پایان گفت: در فرایند طبیعت گردی باید ضمن خودداری از ریختن زباله، چیزی به طبیعت اضافه نکرده و چیزی هم از آن کم نکنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما