تازه های سایت

کد مطلب: 24407
19. مهر 1394 - 15:52
دوست و همرزم سردار شهید همدانی با بیان اینکه چهره نورانی سردار همدانی نمایانگر شهادت بود، گفت: چندی پیش سردار همدانی در جلسه‌ای در بین سخنانش در مورد تحلیل توطئه استکبار جهانی در منطقه، از شهادت سخن گفت.
به گزارش سایت گرو، بعد از تایید خبر شهادت سردار حسین همدانی؛ مردم همدان، همرزمان و نزدیکان شهید غرق در سوگ شخصیتی بزرگ و ماندگار در تاریخ انقلاب، دوران دفاع مقدس و مقاومت در منطقه شدند این سوگ نه تنها در همدان بلکه در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران که این سردار شهید قدم نهاده وجود دارد.

"سردار حسین همدانی" یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمتراز (اوایل جنگ تحمیلی در مبارزه با ضدانقلاب در کردستان) و تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی (کردستان، همدان و کرمانشاه)، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله(ص)، مشاور فرمانده کل سپاه و جانشینی قرارگاه امام حسین(ع) را در کارنامه داشت.

سردار همدانی یکی از بنیانگذاران سپاه منطقه غرب خصوصاً استان "همدان" و "کردستان" بوده و از فرماندهان جنگ تحمیلی و از یادگاران دوران دفاع مقدس به حساب می‌آید.

در این سوگ با یکی از همرزمان و دوستان سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی جانباز دو پا قطعی که حدود 6 مرتبه در دوران دفاع مقدس مجروح شد و چندی پیش کتابی از وی با نام آب هرگز نمی‌میرد، کتابی که یکی از مصاحبه شوندگان آن سردار شهید همدانی بود پرداختیم:

حاج میرزا محمد سلگی با بیان اینکه زبان من از بیان ابعاد شخصیتی سردار شهید حسین همدانی قاصر است، اظهار داشت: از نیمه شب گذشته که خبر شهادت ایشان به دست عناصر تکفیری را شنیدم اشکم جاری است و به هر بخشی از شخصیت این شهید بزرگوار که فکر می‌کنم می‌بینم ایشان در اوج قرار داشت.

وی عنوان کرد: سردار شهید حسین همدانی در اعتقاداتش استوار و ثابت قدم و به انجام تکالیف خود ملزم بود، ضمن اینکه در دوران دفاع مقدس در نظام طراح و راهگشا بود و تدبیر او را همه قبول داشتند.

همرزم و دوست سردار شهید همدانی تصریح کرد: سردار همدانی بسیار توانمند و از فرماندهان نخبه سپاه بود و لشکر سپاه انصارالحسین(ع) را تشکیل و فرماندهی سپاه گیلان و تهران را نیز در سابقه خود داشت.

سلگی تصریح کرد: این شهید بزرگوار چهره نورانی داشت که نمایانگر نور شهادت بود و در اصطلاحی بین رزمندگان جبهه با لحن شوخی به او می‌گفتیم حاجی نور بالا میزنی.

دوست و همرزم شهید همدانی بیان کرد: میزان استمرار ایشان در مجاهدت در راه خدا به حدی بود که از ابتدای انقلاب تا پایان جنگ تحمیلی و بعد از آن در سوریه در جبهه مقاومت خدمت کرد و در مبارزات در سوریه نیز مصداق عینی مجاهد در راه خدا بود و تحمل این شرایط و نبود ایشان برای ما و همرزمان شهید بسیار سخت است که امیدوارم خداوند به تمام همرزمان ایشان صبر عنایت کند.

در بین سخنانش از تحلیل توطئه استکبار جهانی در منطقه، از شهادت گفت

سلگی عنوان کرد: از زمان تشکیل لشکر انصارالحسین(ع) و تا زمان پایان دفاع مقدس با ایشان در ارتباط بودم و تمام سکنات و راهنمایی های ایشان برای ما راهگشا بود به گونه‌ای که اگر در جایی در برابر مشکلات کم می‌آوردیم از خصوصیات پاک و صادقانه ایشان و تأسی وی از امام راحل و شهدا در امور استفاده می‌کردیم.

وی  اظهار داشت: چندی پیش در جلسه ای در خدمت ایشان بودم در آن جلسه در بین مباحث تحلیلی و تفسیر مسایل در مورد شرایط توطئه استکبار جهانی در منطقه و نقشه‌های شوم دشمنان برای خالی کردن عراق، سوریه، یمن و غیره صحبت می‌کردیم ایشان به موضوع شهادت و اینکه از شهدا جا مانده‌اند سخن به میان آورد.

شهادت سردار همدانی مهر تأییدی بر دارالمجاهدین همدان است

مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران با بیان اینکه این شهید گرانقدر آرزوی شهادت و رسیدن به دوستان شهید همرزمش را داشت، گفت: سردار حسین همدانی به خواسته خود رسید.

سلگی عنوان کرد: شهادت سردار حسین همدانی مهر تأییدی بر دارالمجاهدین بودن همدان است که امیدواریم خداوند به مردم همدان و ملت شهیدپرور صبر عنایت کند، ضمن اینکه وظیفه داریم تا راه این شهید را ادامه دهیم.

دولتمردان وظیفه سنگینی برای ادامه راه سردار شهید همدانی دارند

وی با تأکید بر وظیفه‌ای که مسئولان و دولتمردان در ادامه راه شهید همدانی بر عهده دارند، افزود: ادامه راه ایشان وظیفه‌ای است که بر دوش دولتمردان قرار دارد تا از کشمکش‌های سیاسی و جناحی فاصله گرفته و ضمن پیروی از رهبر معظم انقلاب در راه اسلام و خدمت به مردم ثابت قدم باشند.

وی اظهار داشت: به ویژه غافلان و افرادی که درخواب غفلت هستند باید در پیروی از راه امام و شهدا سردار شهید همدانی را الگوی راه خود قرار دهند.

بخشی از سخنان سردار شهید همدانی در مورد میرزا محمد سلگی در کتاب «آب هرگز نمی‌میرد»

سردار همدانی در بخش دیگری تعریف می کرد که دو سال بود که از لشگر انصارالحسین رفته بودم و در عملیات مرصاد فرماندهی لشگر با حمید سالکی بود، وقتی میرزا محمد سلگی مرا دید خوشحال شد و از روی اخلاص و صداقتی که داشت به من گفت که تا اینجای کار با من بود و شما هنوز فرمانده من هستی و حالا که آمدی ادامه کار با تو، به او گفتم من مسئولیت دیگری دارم و از طرف قرارگاه قدس آمده ام و نمی خواهم در کار فرماندهی لشگر دخالت کنم.

سردار حسین همدانی در مورد حاج میرزا می گفت: « ایمان میرزا محمد سلگی تحمل هر سختی را آسان می کرد، از آلمان آمده بود و ما برای عیادتش به نهاوند رفتیم با اینکه برای ادامه درمان باید به نهاوند بر می گشت تمام فکر و ذهنش جبهه بود».

همچنین ایشان در مورد آغاز عملیات مرصاد و نقش میرزا محمد می گفت با هلی کوپتر 214 در محوطه اردوگاه شهید شهبازی در چارزبر نشستیم، میرزا محمد شب سختی را گذرانده بود اما آرام و خونسرد نشان می داد، او همه کاره لشگر انصارالحسین در شب اول درگیری با ستون منافقین بود و یا به تعبیر صحیح تر همه کاره جمهوری اسلامی ایران، چرا که خیلی ها مثل من و شهید صیاد شیرازی وقتی وارد چارزبر شدیم از میرزا محمد اطلاعات گرفتیم آن زمان نورعلی شوشتری فرمانده قرارگاه نجف در جنوب و میرزا محمد در آنجا یکه تازی می کرد.

با دو پای مصنوعی به قدری از کوه بالا و پایین رفته بود که وقتی پای مصنوعی اش را برای استراحت در آورد داخل آن خونی بود اما احساس درد نداشت، صیاد شیرازی با هلی کوپتر برگشت و سلگی از خستگی خوابش برد، تصمیم گرفتم او را برای استراحت و مداوای زخم پا به کرمانشاه برگردانم اما به خودش نگفتم. راهی تنگه چارزبر شدم، همان روز با کمال تعجب او را داخل تنگه چارزبر و منطقه درگیری دیدم او با آن وضع بدنی و پای زخمی حاضر نشده بود به عقب برگردد.

حسین همدانی اظهار داشت که دوران شکوهمند دفاع مقدس با عملیات مرصاد به پایان رسید و به نظرم حاج میرزا محمد قهرمان گمنام عملیات مرصاد بود./مشرق نیوز

دیدگاه شما