تازه های سایت

کد مطلب: 24381
16. مهر 1394 - 7:33
در حالی که کنسرت همای مخالفان زیادی برای برگزاری داشت، خبرگزاری دولتی ایسنا با تهیه یک گزارش مصور کامل از این کنسرت، برای این خواننده رپرتاژ رفته است.

به گزارش سایت گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که مخالفت های زیادی در خصوص برگزاری کنسرت "پرواز همای" صورت گرفته بود، در نهایت این کنسرت برگزار شد اما نکته مهم خوشحالی زاید الوصف خبرگزاری دولتی ایسنا از این قبح شکنی است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که وزارت ارشاد مجوز برگزاری کنسرت توسط "پرواز همای" را برای 20 خرداد ماه صادر کرد، در حالی که همای سال ها در خارج از کشور زندگی و در آن ایام مواضع ضد انقلابی زیادی گرفته بود.

همای در روزهایی که در خارج از کشور فعالیت می‌کرد بارها با شبکه‌های ماهواره‌ای ضدنظام مصاحبه کرد که از جمله‌ی آن‌ها مصاحبه با «شباهنگ» و مصاحبه با «امیر مهیم» شاعر فراری از کشور بود که یکی از برنامه‌سازان بی‌بی‌سی فارسی محسوب می‌شود.

خواننده‌ای در سبک موسیقی سنتی که چند سالی را در خارج از کشور فعالیت می‌کرده و دلیل این فعالیت هم خواندن اشعاری بوده که جنبه کفرآمیز داشته است. یکی از معروفترین آن‌ها ترانه «این چه جهانیست» می‌باشد که از زمان تولید و پخش آن نظرات اعتراضات بسیاری نسبت به مضمون کفرآمیز این ترانه مطرح شد.

خبر برگزاری این کنسرت که به اطلاع مقام های قضایی رسید، منجر به لغو این کنسرت شد هرچند مسئولین وزارت ارشاد باز هم دست از تلاش خود برای برگزاری این کنسرت بر نداشتند.

در حالی که علی نیکونیا، مدیر روابط عمومی موسسه آوای هنر(تهیه کننده کنسرت) خبر لغو کنسرت همای را اعلام کرده بود، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد مدعی شد که این کنسرت لغو نشده بلکه به تعویق افتاده است.

وی در ادامه افزود: در تاریخی که قرار بود کنسرت پرواز همای برگزار شود بنا به دلایلی که دوستان نیروی انتظامی تشخیص داده بودند که آن هم در حوزه مسائل امنیتی بود برگزار نشد و باید گفت این کنسرت تعلیق شد نه لغو که  خبرش در رسانه ها آمده بود.

در هر حال با گذشت 4 ماه از لغو این کنسرت در نهایت شب گذشته "همای" خواننده ضد انقلاب کنسرت خود را برگزار کرد، اما این کنسرت بازتاب زیادی در رسانه ها نداشت.

نکته جالب در این میان تلاش ایسنا برای رپرتاژ رفتن برای یک خواننده ضد انقلاب است، تا جایی که این خبرگزاری دولتی که همواره خبرهای مربوط به مقام های سیاسی و نظامی کشور را در صفحه اول خود داشته است، یکی از مهمترین اخبارخود را به گزارشی کامل از اجرای خواننده ضد انقلاب اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما