تازه های سایت

کد مطلب: 24378
16. مهر 1394 - 6:43
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی نهاوند گفت: در 6 ماه نخست امسال 1192 مأموریت توسط پایگاه‌های امداد شهری و جاده‌ای اورژانس 115 نهاوند انجام‌شده است.

به گزارش سایت گرو، حمیدرضا سیف در جمع خبرنگاران نهاوند گفت: مرکز اورژانس 115 نهاوند با توجه به گستردگی این شهرستان عملکرد نسبتاً مطلوبی داشته است و با انجام عملیات‌های مختلفی جان حادثه دیدگان را نجات داده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در مواقع حادثه ثانیه‌ها نیز برای نجات جان بیمار حیاتی است سعی شده است حضور به‌موقع و استفاده از کادر مجرب از اولویت‌های مهم ما باشد و در همین زمینه نیز کارگاه‌های آموزشی برای پرسنل برگزارشده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی نهاوند افزود: در 6 ماهه نخست امسال تعداد 1192 مورد مأموریت توسط اورژانس 115 نهاوند انجام‌شده است و جان چندین بیمار نیز نجات‌یافته و چندین مورد امداد هوایی نیز با همکاری این مرکز انجام‌شده است.

وی گفت: از این تعداد مأموریت 780 مأموریت توسط پایگاه شهری، 280 مورد توسط پایگاه جاده‌ای و 132 مورد اعزام بین مراکز درمانی بوده است.

سیف عنوان کرد: از جمع این‌همه مأموریت تعداد 432 مورد تصادفی و 731 مورد غیر تصادفی بوده است و 66 مورد نیز مأموریت به‌واسطه مزاحمت‌های تلفنی بوده است.

وی با اشاره به سه اعزام هوایی در نیمه نخست سال جاری توسط بالگرد اورژانس استان همدان گفت: دو مصدوم دچار شکستگی ران در خردادماه، یک زن باردار در تیرماه و دو مصدوم از ناحیه ستون فقرات در شهریورماه توسط اورژانس هوایی از پایگاه جاده‌ای گاماسیاب نهاوند به مراکز درمانی استان اعزام گردیده‌اند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی نهاوند اظهار داشت: در موضوع فراوانی مأموریت‌های غیر تصادفی این مرکز به ترتیب ماموریت های ناشی از صدمات مغزی، قلبی، مسمومیت، تنفسی و سوختگی بیشترین تعداد را شامل شده است.

وی گفت: میدان 15 خرداد، میدان علیمرادیان، روبروی باغ بهشت، دهبوره راه، شهرک شهید حیدری، گردنه برزول، دهنو راه و کمربندی بروجرد نهاوند به‌عنوان حادثه‌خیزترین نقاط شهرستان نهاوند شناسایی‌شده‌اند که تقریباً هرماه در این محورها حادثه داریم.

سیف در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری کارگاه آموزشی بیماری کرونا ویروس در نهاوند خبر داد و گفت: در این کارگاه که در مرکز فوریت‌های پزشکی نهاوند برگزار شد توسط یکی از کارشناسان توضیحاتی راجع به این بیماری داده شد و پرسنل در جریان روش‌های مقابله با این بیماری مهلک و مسری قرار گرفتند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه اخیراً این بیماری در کشورهای همسایه غربی شیوع پیداکرده و با توجه به بازگشت حجاج به کشور و اهمیت نیاز به آشنایی بیشتر پرسنل با این بیماری و روش‌های مقابله با آن، این کلاس برگزار شد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی نهاوند افزود: ویروس «کرونا» به‌عنوان عامل این بیماری به سیستم تنفسی حمله می‌کند و به‌تدریج این سیستم را از کار می‌اندازد و از علائم این بیماری می‌توان به سرفه، تب شدید که به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می‌شود، اشاره کرد، اما تاکنون واکسنی برای جلوگیری از ابتلای به آن ساخته نشده است. ویروس‌های انسانی کرونا معمولاً منجر به بیماری‌های موقتی شبکه فوقانی تنفسی خفیف و نیمه خفیف می‌شود.

وی گفت: علائم آن ممکن است شامل آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و تب باشد. گاهی اوقات این ویروس‌ها ممکن است منجر به بیماری‌های شبکه تنفسی تحتانی مانند ذات‌الریه شود. این بیماری در افرادی که عارضه قلبی یا سیستم‌های ایمنی ضعیف دارند و افراد مسن شایع‌تر است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما