تازه های سایت

کد مطلب: 24359
15. مهر 1394 - 7:34
با حضور مسئولان استانی و شهرستانی اولین جشنواره فرهنگی و ورزشی مادران روستایی با عنوان "دا" در نهاوند به پایان رسید.
جشنواره فرهنگی و ورزشی "دا" در نهاوند به پایان رسید+ تصاویر

به گزارش سایت گرو، در این جشنواره دوروزه که در روستای توانه شهرستان نهاوند برگزار شد زنان و مادران روستایی از سراسر روستاهای نهاوند حضور داشتند و دستاوردهای و قابلیت‌های مناطق مختلف نهاوند را معرفی کردند.

مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور رئیس فدراسیون ورزش روستایی و عشایری کشور، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، معاون استاندار، فرماندار و جمعی از مسئولان نهاوند برگزار شد.

کریم حمیدوند فرماندار نهاوند در این مراسم گفت: این جشنواره هم‌زمان با ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود که روستای توانه نهاوند نیز به‌عنوان نماینده استان همدان این جشنواره را در مدت دو روز با استقبال مادران مهربان روستایی برگزار کرد.

وی اظهار کرد: نقش و جایگاه مادر در زندگی روستایی بسیار مهم و اثرگذار است و این جشنواره سعی داشت ادای احترام داشته باشد به مقام گران‌قدر مادران روستایی که ایثار و ازخودگذشتگی آن‌ها در دوران جنگ تحمیلی در پشتیبانی از جبهه‌های جنگ بر کسی پوشیده نیست.

فرماندار نهاوند افزود: در این جشنواره زنان روستایی قابلیت‌ها و دستاوردهای خود را در زمینه‌های صنایع‌دستی و محلی، پخت غذاهای روستایی در 8 غرفه در معرض دید عموم قراردادند که بسیار نیز مورد اقبال قرار گرفت.

 وی گفت: علاوه بر معرفی توانمندی‌های منطقه‌ای در این جشنواره نیز سعی شد با اجرای برنامه‌های فرهنگی و برگزاری بازی‌های بومی و محلی محیطی شاد و بانشاط برای زنان روستایی ایجاد شود.

در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی دا (در فرهنگ لری به معنای مادر است) برنامه‌های مختلفی مانند برگزاری مسابقات طناب‌کشی، بازی‌های نمایشی، اجرای سرود توسط بانوان ناشنوا، پخت نان و غذاهای محلی و تقدیر از یک مادر مسن بالای 70 سال اجرا شد.

 

432578

432573

432575

432581

432576

432577

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

با تشکر از مسئولان نهاوندی من در این جشنواره شرکت کردم، واقعا خوش گذشت، از همشون ممنونم، شاد شدیم، البته نگاه می کنم این تنها یه جشنواره نیست بلکه یک جریان سازی است که بعد ها نتیجه مثبت اون رو می بینیم.

دیدگاه شما