تازه های سایت

کد مطلب: 24358
15. مهر 1394 - 7:29
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهاوند از ایجاد 18 تعاونی در شهرستان نهاوند طی امسال خبر داد.
به گزارش سایت گرو به نقل از فارس، جلال غیاثوند اظهار کرد: در نیمه نخست امسال شهرستان نهاوند رتبه اول استان را در تشکیل تعاونی‌ها به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه امسال 18 تعاونی در شهرستان نهاوند تشکیل شده است، تاکید کرد: این تعاونی‌ها در زمینه اقتصادی، کشاورزی، خدماتی، صنعتی، صنایع دستی، اتحادیه‌ها و... فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نهاوند تصریح کرد: برنامه امسال ما ایجاد 21 تعاونی است که تاکنون 18 مورد آن محقق شده است.

وی در ادامه به ایجاد شرکت‌های تعاونی خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون دو شرکت تعاونی متشکل از 19 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی متقاضی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ایجاد شده است.

غیاثوند اضافه کرد: راه‌اندازی این تعاونی‌ها زمینه ایجاد حداقل 100 فرصت شغلی و نیز سرمایه‌گذاری 5 میلیارد ریالی را در حوزه سلامت به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان با حمایت‎ از این شرکت‌ها؛ زمینه ایجاد اشتغال را برای کارشناسان این حوزه فراهم خواهد کرد.

این مقام مسئول در ادامه از برگزاری دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر کشور در شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت: در این جشنواره، شرکت «کشت و صنعت آناهیتا» از نهاوند در بخش کشاورزی، صادرات و ارزآوری به عنوان تعاونی برتر ملی صاحب رتبه نخست شد.

وی اضافه کرد: شرکت کشت و صنعت آناهیتا توسط فارغ‌التحصیلان دامپزشکی و علوم اداری تاسیس شده و برای 9 نفر مستقیم و 69 نفر غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است.

غیاثوند ادامه داد: این تعاونی با سرمایه‌گذاری 12 میلیارد ریالی، فعالیت خود را در سال 90 آغاز کرده است، این تعاونی سالانه 120 تن گوشت قرمز و 120 تن کود حیوانی تولید می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما