تازه های سایت

کد مطلب: 24324
9. مهر 1394 - 8:34
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند از ایجاد کمربند حفاظتی خبر داد و گفت: برای حفظ حدود و اراضی ملی در منطقه فارسبان، وزمستان و گنبد کبود، طرح کمربند حفاظتی با 120 میلیون تومان ایجاد می‌شود.

به گزارش سایت گرو، علی ده‌پهلوان اظهار کرد: امسال به منظور توسعه فضای سبز در نهاوند 290 هکتار از اراضی شهرستان جنگل‌کاری شده است.

وی با بیان اینکه این جنگلکاری در گیان، فارسبان، سیاه‌دره و زرین باغ انجام شده؛ تاکید کرد: 90 هکتار از جنگل طبیعی گیان هم با گونه‌‎های بلوط ، ارژن، بادامک و ... غنی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند ادامه داد: در 800 هکتار از اراضی شهرستان و در مناطق مستعد نظیر گیان، گاماسیاب، فارسبان و حواشی جاده گیان، جنگل‌کاری دست‌کاشت انجام شده است.

وی اضافه کرد: با هر گونه تخریب و تصرف این منابع برخورد جدی خواهد شد که در این راستا 170‌ پرونده تخلف، شامل تخلف چرای دام، تخریب مرتع و بوته‌کنی تشکیل شده است.

ده‌پهلوان افزود: تعداد دام‌های روستایی و عشایری 207 هزار دام است که در این میان 21 سامانه و مرتع عشایری برای 33 هزار واحد دامی عشایری در شهرستان وجود دارد.

وی اظهار کرد: در این زمینه نیز 457 دامدار مجاز فعالیت دارند و به 500 مرتعدار هم آموزش‌های لازم مرتع‌داری داده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند اضافه کرد: به منظور جلوگیری از ورود زودهنگام دام عشایر در فصل بهار با استقرار پنج اکیپ ثابت و سیار در ورودی شهر و گردنه گاماسیاب، بره فراخ، گردنه‌های تازه ناب و سوله مانع از ورود زودهنگام دام عشایر به مراتع شهرستان شده است.

وی به کاشت گیاهان دارویی در مناطق مستعد نهاوند اشاره کرد و گفت: در سال 93 کاشت 50 هکتار گیاه دارویی شامل موسیر، بابونه، ختمی، خارمریم در مناطق فارسبان، گیان و زرین باغ انجام شده است.

ده‌پهلوان تاکید کرد: کاشت این گیاهان دارویی با 334 میلیون تومان و از محل اعتبارات ملی انجام شده است.

وی از ایجاد کمربند حفاظتی خبر داد و اضافه کرد: برای حفظ حدود و اراضی ملی در منطقه فارسبان، وزمستان و گنبد کبود، طرح کمربند حفاظتی با اعتبار 120 میلیون تومان ایجاد خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند به میزان تولید علوفه در شهرستان اشاره کرد و گفت: 100 هزار هکتار میزان عرصه منابع طبیعی در نهاوند است که از این میزان 6 هزار و 845 تن در سال تولید علوفه می‎شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما