تازه های سایت

کد مطلب: 24275
5. مهر 1394 - 23:53
معاون فرماندار نهاوند خبر داد:
جشنواره فرهنگی «دا» در نهاوند برگزار می‌شود
معاون فرماندار نهاوند گفت: جشنواره فرهنگی و ورزشی «دا» با محوریت گرامیداشت مقام زن در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

به گزارش سایت گرو، سید رضا سلامتی در جلسه هماهنگی این جشنواره در فرمانداری نهاوند گفت: باهدف گرامیداشت مقام زن و تجلیل از نقش و جایگاه زنان در دوران دفاع مقدس جشنواره فرهنگی و ورزشی «دا» در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برای ایجاد نشاط اجتماعی و استفاده از پتانسیل‌های این قشر عظیم باید با برنامه‌ریزی صحیح این جشنواره فرهنگی مدیریت شود تا بتوان بیشتر به اهداف اصلی این جشنواره توجه شود.

معاون فرماندار نهاوند افزود: این جشنواره در 31 استان کشور و در هر استان تنها در یک روستا برگزار می‌گردد که خوشبختانه این جشنواره امسال در روستای توانه از بخش زرین‌دشت شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد.

وی گفت: این جشنواره از تاریخ 12 لغایت 15 مهر در سه بخش شامل بازی‌های بومی و محلی و نمایشی، پخت نان و غذاهای محلی و نمایشگاه صنایع‌دستی برگزار خواهد شد.

سلامتی بیان کرد: جامعه هدف این جشنواره زنان می‌باشند و امیدواریم که تعداد زیادی از زنان استان همدان و شهرستان نهاوند در جشنواره حضورداشته باشند.

سلگی بخشدار بخش زرین‌دشت نهاوند نیز در این جلسه گفت: به‌منظور رشد و توسعه ورزش به‌عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار در سلامتی بانوان به‌ویژه مادران این جشنواره برای اولین بار در روستای توانه نهاوند برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره فرهنگی و ورزشی جلسات مختلفی در سطح بخش زرین‌دشت برگزارشده است و با توجه به اینکه روستای توانه درواقع نماینده شهرستان نهاوند باید به بهترین شکل این جشنواره برگزار شود.

بخشدار بخش زرین‌دشت افزود: این جشنواره در طول سال و به مناسبت‌های مختلف در نقاط مختلفی از کشور برگزار می‌شود که امسال نیز به‌پاس قدردانی از زنان غیور و شیر زن نهاوند میزبانی به شهرستان نهاوند رسید.

وی گفت: در جشنواره امسال زنان ورزشکار و هنرمند از روستاهای محل برگزاری و روستاهای تابعه در این جشنواره شرکت خواهند کرد که امیدواریم میزبان خوبی برای این بانوان باشیم.

سلگی اظهار داشت: جشنواره فرهنگی و ورزشی «دا» که ویژه مادران روستایی است به مناسبت اعیاد بزرگ مسلمانان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این جشنواره باهدف گرامیداشت مقام زن، احیا بازی‌های بومی و محلی، ارتقای سلامت و ایجاد نشاط در بین زنان و دختران مناطق مختلف روستایی کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما