تازه های سایت

کد مطلب: 24265
5. مهر 1394 - 23:35
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد گفت: طلاب جدیدالورود به حوزه‌های علمیه باید در زمینه توجه به علم‌آموزی و انتشار ارزش‌های اسلامی تمام تلاش خود را انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین گروسی در گفت‌وگو با سایت گرو، با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه گفت: با توجه به اینکه دشمن درصدد تغییر در باورها و ایجاد شبهات دینی و مذهبی است نقش طلاب حوزه علمیه در علم‌آموزی و پاسخ به این شبهات بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: رسالت حوزه‌های علمیه نشر ارزش‌های الهی و اسلامی در جامعه و ساختن انسان‌هایی است که در مقابله با جنگ نرم دشمن بتوانند از خو واکنش نشان دهند و مقابله کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد افزود: امروز اساتید حوزه و طلاب باید پاسخگوی شبهات باشند و از هیچ راهی برای علم‌آموزی غفلت نکنند چون هرروز دشمن جوانان ما را در مورد شبهات مختلف و جدید قرار می‌دهد بنابراین ما نیز باید در برابر آن‌ها قوی باشیم.

وی گفت: طلابی که جدیداً وارد حوزه علمیه می‌شوند باید با برنامه درس بخوانند و هدف خود را مشخص کرده و با راهبردهای مشخص درصد تحقق آن باشند و درواقع تعریف دقیقی از طلبگی داشته باشند.

گروسی اظهار کرد: در دین مبین اسلام به تحصیل و فراگیری علم توصیه فراوان شده و در آیات بسیاری از قران کریم نیز بر این موضوع تأکید شده است که نشان‌دهنده نقش مهم طلاب و روحانیون در این جایگاه است.

وی بیان داشت: دشمن در جنگ نرم جوانان این مرزوبوم را هدف قرار داده است که در این زمینه مبلغان امور دینی وظیفه خطیری در ترویج آموزه‌های دینی بر عهده‌دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد افزود: امروز حوزه‌های علمیه نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم دشمنان ایفا می‌کنند و تقویت این حوزه‌ها به لحاظ علمی و معنوی برای پاسخگویی به شبهات روز جهان اسلام ضروری است.

وی گفت: پایه‌های علمی طلاب باید بسیار قوی و محکم باشد و طلبه‌ها بدون هیچ بهانه‌ای به تلاش و کوشش خود در فراگیری علم ادامه دهند تا بتوانند افسران خوبی برای جنگ نرم باشند.

گروسی عنوان کرد: ایجاد انگیزه در طلاب را یکی از لوازم تکاپوی علمی در حوزه‌های علمیه است و طلاب باید به خاص و منحصربه‌فرد بودن رسالت حوزه‌های علمیه واقف باشند.

وی در پایان بیان داشت: شناخت فضای فعلی جامعه و جهان موجب ایجاد انگیزه در طلاب می‌شود و فضاهایی علمی و معرفتی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که می‌توانند به‌خوبی از علم خود در این زمینه‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما