تازه های سایت

کد مطلب: 24240
24. شهريور 1394 - 9:59
سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: مردم حق‌دارند نسبت به کیفیت پایین نان در نهاوند معترض باشند زیرا کیفیت نان در نهاوند در مقایسه با سایر شهرهای استان مطلوب نیست.
کیفیت نان نهاوند نسبت به سایر نقاط استان همدان مطلوب نیست

به گزارش سایت گرو، مهرداد نادری فر در شورای آرد و نان شهرستان نهاوند در فرمانداری این شهرستان گفت: مسئولان مربوطه در مورد رعایت موارد بهداشتی و قانونی مرتبط با نان با قاطعیت برخورد کنند چون موضوع کیفیت نان با بهداشت و سلامت مردم ارتباط دارد.

وی اظهار کرد: کیفیت خوب نان مطالبه مردم است و لازم است که دهیاران و بخشداران بر نانوایی‌ها در بخش‌ها و روستاها نظارت داشته باشند، چون کیفیت مناسب نان از حقوق مصرف‌کنندگان است.

سرپرست فرمانداری شهرستان نهاوند گفت: کیفیت نان در نهاوند نسبت به سایر نقاط استان مطلوب نیست و مردم حق‌دارند نسبت به کیفیت نان معترض باشند و تولید نان باکیفیت حقی است که بر گردن ما مسئولان است.

وی گفت: سازمان‌های مربوط باید در بخش کیفیت نان، فروش آرد، کم‌فروشی و رعایت وقت فعالیت نانوایی‌ها کنترل و نظارت مناسب را داشته باشند.

نادری فر اظهار داشت: در شهرستان نهاوند 204 واحد نانوایی فعالیت دارند که تعداد 122 واحد در شهرها و 82 واحد نیز در روستاها فعالیت می کنند و ماهیانه بیش از 30 هزار کیسه آرد در نهاوند به نان تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 3200 مورد بازرسی انجام‌شده است و بازرسان تعداد 103 مورد تخلف را ثبت کرده‌اند که با تشکیل 71 پرونده توسط تعزیرات مقدار 8 میلیون تومان نیز جریمه شدند.

سرپرست فرمانداری شهرستان نهاوند ادامه داد: موارد تخلف شامل کم‌فروشی، عدم رعایت بهداشت و عدم حضور به‌موقع در محل کار بوده است.

وی گفت: از تعداد 204 نانوایی نهاوند 157 واحد آرد یارانه‌ای می‌گیرند و 47 واحد نیز به‌صورت آزاد پز به فعالیت می‌پردازند و تعداد 90 نانوایی به‌صورت سنتی در نهاوند فعال‌اند.

نادری فر افزود: با توجه به ایجاد اشتغال خانگی در نانوایی‌های سنتی با تعطیل شدن این نانوایی‌ها مخالف هستم و باید به موضوع ساماندهی آن‌ها و ایجاد شرایط بهداشتی و مکانی آن‌ها توجه شود.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های متولی نانوایی‌ها در بحث صدور مجوز و رعایت بهداشت نظارت بیشتری بر نانوایی‌ها سنتی داشته باشند؛ چون این نانوایی‌ها نان‌های باکیفیتی به مشتریان تحویل می‌دهند.

سرپرست فرمانداری نهاوند بیان کرد: درصدد هستیم نسبت به موضوع یکسان‌سازی قیمت نانوایی‌ها یارانه‌ای و آزادپز تجدیدنظر کنیم تا این واحدها از اختلاف قیمت متضرر نشوند.

وی گفت: با توجه به گزارشی که مرکز بهداشت از بازرسی از واحدهایی نانوایی ارائه کرده است نشان می‌دهد که تعداد 14 نانوایی از جوش‌شیرین استفاده می‌کنند که در این مورد باید بدون تعارف برخورد کرد چون سلامت مردم بسیار مهم است.

نادری فر افزود: با نانوایی‌هایی که از جوش‌شیرین استفاده می‌کنند برخورد جدی شود و حتی اگر واحدی تخلفات خود را ادامه داد با رعایت موارد قانونی نسبت به تعطیلی واحد متخلف اقدام شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما