تازه های سایت

کد مطلب: 24132
17. شهريور 1394 - 10:42
رئیس اداره راه و شهرسازی نهاوند گفت: قطعه اول محور نهاوند به آورزمان به طول ۳.۵ کیلومتر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش سایت گرو، به نقل از مهر، شهرام احمدوند گفت: طول جاده نهاوند - آورزمان در حوزه شهرستان نهاوند که از میدان ۱۵ خرداد تا سه‌راهی عشوند را شامل می شود ۸ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۱ این محور از راه فرعی به راه اصلی تغییر یافت و هم اکنون آماده تعریض و تبدیل به بزرگراه است، اظهار کرد: عملیات تعریض این محور و ارتقا آن به بزرگ‌راه و چهاربانده شدن در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز، در سه‌نقطه آغازشده که شاهد اجرای عملیات آن هستیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی به شرح مشخصات پروژه پرداخت و افزود: این پروژه بااعتباری افرون بر ۳ میلیارد تومان در اختیار شرکت مهندسی اسکان راه زاگرس قرارگرفته و تا امروز ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و زیرسازی قطعه اول به پایان رسیده و شاهد کوه بری و جابجایی تیرهای برق از حریم جاده هستیم.

وی اظهار داشت: قطعه اول این پروژه به طول ۴ کیلومتر تا پایان سال جاری به اتمام و بهره‌برداری خواهد رسید و قطعه دوم از کیلومتر ۴ تا ۸  که  در خردادماه سال جاری به مناقصه گذاشته و شرکت همدان پارس با مبلغ پنج میلیارد تومان برنده این مناقصه شد نیز تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ا و در این قطعه نیز شاهد کوه بری، ترانش برداری و جابجایی تیرهای برق از حریم راه هستیم.

احمدوندگفت: اعتبار قطعه دوم این پروژه ۵ میلیارد تومان پیش بینی شده که از محل ماده ۱۸۰ و اعتبارات فرمانداری شهرستان تامین می شود.

وی در خصوص نقطه حادثه‌خیز دیگری در کیلومتر ۹ محور نهاوند - بروجرد (پل زیرگذر سه‌راهی شعبان) نیز گفت: از سه راهی شعبان تا انتهای حوزه استحفاظی شهرستان نهاوند ۱۲ کیلومتر بزرگراه به بهره‌برداری رسیده و در سال جاری نیز کمربندی نهاوند بروجرد آماده شده و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی افزود: بین دو قطعه کمربندی نهاوند - بروجرد (ورودی شعبان) و ادامه آن از سه‌راهی شعبان به طول ۱۲ کیلومتر پلی زیرگذر وجود دارد که طرحی برای آن در نظر گرفته شده تا این دو قطعه ۴ بانده به هم متصل شده و محور امن و ایمنی فراهم شود.

احمدوند در پایان اضافه کرد: از ماه آینده عملیات نصب نیوجرسی در این محور از نهاوند تا پلیس‌راه قلعه قباد آغاز خواهدشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما