تازه های سایت

کد مطلب: 24125
17. شهريور 1394 - 1:41
به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مشکلات پیش آمده در ترکیه و در عین حال به روزرسانی‌های سخت افزاری، دلیل کندی و اختلال دسترسی ایرانی‌ها به تلگرام است.

به گزارش سایت گرو به نقل از باشگاه خبرنگاران،  این روزها در حالی وارد دنیای ارتباطات شده ایم که یک روز بدون آن را نمی توانیم تحول کنیم به خصوص در شرایطی که انواع شبکه های مجازی و شبکه های اجتماعی موبایل درگوشیهایمان نصب است.

شاید وایبر روزی اولین شبکه پیام رسان موبایلی بود اما این روزها با ایجاد شبکه های اجتماعی موبایلی دیگر امکان انتخاب زیاد است واگر کوچکترین اختلالی در شبکه ها وارد شود تعداد مهاجران به شبکه های دیگر افزایش می یابد.

چندی پیش چنین اتفاقی یعنی اختلال  در نرم افزار پیام رسان وایبر موجب شد تا تعداد زیادی از مهاجران به نرم افزار دیگری به نام تلگرام مهاجرت کنند.

وقتی از کاربران دلیل مهاجرت به سمت این نرم افراز را پرسیدیم اینگونه می گفتند که امنیت این نرم افزار بیشتر از نرم افزارهای دیگر است و شاید همین موضوع امنیت باعث استقبال زیاد از این نرم افزار شد.

اما این نرم افزار که بارها با کندی واختلال روبرو شده بود و علت آن افزایش کاربران عنوان می شد،امروز بار دیگر با اختلالاتی همراه شد.
     
هرچندکندی سرعت ودسترسی به نرم افزار ارتباطی تلگرام بر روی سایت شرکت تلگرام از ساعت یک تا سه بامداد امشب در بخش اروپا و غرب آسیا اطلاع رسانی شده بود . 

اما  واعظی  وزیر ارتباطات  وفناوری اطلاعات در خصوص اختلال در نرم افزار پیام رسان تلگرام در پاسخ به خبرنگاران اعلام کرد: این اختلال حدود 5 تا 6 ساعت بوده و دلیل آن بروز اختلال در سرویس اینترنت بین‌الملل بوده است.

واعظی در توضیح بیشتر این مطلب به شرایط کشور ترکیه اشاره کرده و افزود: اخیرا 50 گیگابیت از اینترنتی که ایران از ترکیه می‌گیرد به دلیل تحولات سیاسی آن کشور از مدار خارج شده بود.

اما گویا قطعی ها یا اختلالات اینترنتی برای مسدولان امری عادی شده است چرا که در این میان خسروی معاون وزیر ارتباطات از قطعی تلگرام اظهار بی اطلاعی میکند و در خصوص اینکه که قطعی 50 گیگ چقدر بر اختلال شبکه موثر است اظهار می کندکه اگرچه اینترنت ایران از مسیرهای مختلفی خریداری می‌شود و تاثیر قطعی 50 گیگ در آن زیاد نیست اما این تاثیر در شبکه مشهود است.

گفتنی است؛در حال حاضر به گفته مسئولان ارتباطات کشور قطعی اینترنت برطرف شده وشبکه در وضعیت عادی است اما با توجه به اینکه در حال حاضر اینترنت ایران از مسیرهای مختلف خریداری می شود  امکان اینکه  بار دیگر به دلایل مسائل داخلی کشورهای دیگر اینترنت ما هم قطع شود زیاد است لذا یهتر نیست هر چه زود تر اینترنت از کشور خودمان تامین شود و با اجرای شبکه ملی اطلاعات دسترسی به اینترنت وفناوری های روز برای همیشه امکان پذیرشود.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما