تازه های سایت

کد مطلب: 24114
16. شهريور 1394 - 9:31
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهاوند خبر داد
شرکت کشت و صنعت نهاوند به‌عنوان تعاونی برتر ملی انتخاب شد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهاوند گفت: شرکت تعاونی کشت و صنعت آناهیتا نهاوند که در زمینه پرورش گوساله پرواری فعالیت می‌کند موفق شد عنوان تعاونی برتر ملی را به خود اختصاص دهد.
شرکت کشت و صنعت نهاوند به‌عنوان تعاونی برتر ملی انتخاب شد

به گزارش سایت گرو، جلال غیاثوند در گفت‌وگو با خبرنگاران نهاوند گفت: در شهرستان نهاوند حدود 300 تعاونی وجود دارد که 146 مورد از این تعاونی‌ها فعال هستند و بیش از 15 هزار نفر از مردم شهرستان نهاوند عضو این تعاونی‌ها هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل شهرستان نهاوند که در زمینه کشاورزی قوی است بیشتر تعاونی‌های این شهرستان نیز در زمینه‌های در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهاوند افزود: در مراسمی که برای انتخاب تعاونی برتر ملی برگزار شد از شهرستان نهاوند 35 تعاونی معرفی شدند و درنهایت شرکت کشت و صنعت آناهیتا نهاوند موفق شد به‌عنوان تعاونی برتر ملی برسد.

وی گفت: تعاونی‌های شرکت‌کننده از شهرستان نهاوند در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدماتی در جشنواره شرکت کردند که شرکت کشت و صنعت آناهیتا نهاوند توانست در عرصه توسعه بازاریابی و صادرات عنوان تعاونی برتر ملی را کسب کند.

غیاثوند عنوان کرد: علاوه بر شرکت تعاونی آناهیتا که در رده ملی موفق شد، شرکت کوثر خزل نهاوند نیز که در زمینه سیلوی گندم فعالیت می‌کند موفق شد عنوان برتر استان را کسب کند.

وی اظهار داشت: در شرکت تعاونی آناهیتا نهاوند که در زمینه پرورش گوساله پرواری فعالیت می‌کند برای بیش از 100 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است که با حمایت از این شرکت‌ها می‌توان گام مثبتی در زمینه تولید و اشتغال‌زایی برای شهرستان نهاوند برداشت.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهاوند بیان کرد: سال گذشته تعدادی از مسئولان اقلیم کردستان عراق به شهرستان نهاوند سفر کردند و بعد از بازدید از این شرکت تعاونی قراردادی را با حضور مسئولان نهاوند با این شرکت منعقد کردند که ارزآوری خوبی برای شهرستان داشت.

وی افزود: بر اساس این قرارداد هرساله تعداد زیادی دام زنده از شهرستان نهاوند به این اقلیم صادر می‌شود به‌طوری‌که در سال گذشته میزان صادرات دام به اقلیم کردستان عراق رقمی معادل 10 میلیون دلار بود که رقم قابل‌توجهی است.

غیاثوند در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به اینکه از 11 تا 17 شهریور به‌عنوان هفته تعاون نام‌گذاری شده است، برنامه‌های مختلفی در سطح تعاونی‌های شهرستان در حال اجرا است که این برنامه‌ها باهدف آشنا کردن مردم با فعالیت‌های تعاونی‌ها و تشویق به عضویت در تعاونی‌ها انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: دیدار با امام‌جمعه شهرستان، سخنرانی در قبل از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدای تعاونی، غبارروبی مرقد شهدا و تجلیل از کارآفرینان و فعالان تعاونی‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره در این هفته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما