تازه های سایت

کد مطلب: 24113
16. شهريور 1394 - 9:19
از روز شنبه بعد از ظهر تا صبح امروز و در کمتر از 40 ساعت شهرستان نهاوند 6 بار به لرزه در آمده است.
6 زمین لرزه در 40 ساعت گذشته در شهرستان نهاوند به وقوع پیوست

به گزارش سایت گرو، در فاصله کمتر از 40 ساعت شهرستان نهاوند که بر روی گسل فعال زلزله قرار دارد 6 بار لرزیده است که بزرگ‌ترین این زمین‌لرزه‌ها 3.3 ریشتر بوده است.

پس از 4 زلزله که در روز شنبه و بامداد یک‌شنبه در این شهرستان رخ داد در شامگاه یک‌شنبه نیز ساعت 18.55 دقیق زلزله‌ای 1.5 ریشتری در نهاوند به وقوع پیوست که مردم این زلزله را احساس نکردند.

بعد از حدود یک ساعت و نیم از وقوع این زلزله و در ساعت 20:24 دقیق زلزله‌ای 3.2 ریشتری بار دیگر شهرستان نهاوند را لرزاند که در مناطقی از نهاوند به‌خوبی احساس شد.

روز شنبه این هفته نیز از ساعت 5 و 45 بعدازظهر تا ساعت 2.48 بامداد یک‌شنبه در شهرستان نهاوند 4 بار زلزله اتفاق افتاده بود که کمترین آن‌ها 1.6 و قویترین زلزله 3.3 ریشتر قدرت داشت.

زمین‌لرزه 3.2 ریشتری شامگاه یک‌شنبه در عمق 8 کیلومتری زمین و در فاصله 6 کیلومتری از شهر نهاوند به وقوع پیوست که خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی دریافت نشده است.

علاوه بر این زمین‌لرزه‌ها، روز پنجشنبه 12 شهریور نیز زلزله‌ای به بزرگی 2.4 ریشتر نهاوند را تکان داده بود.

طالبی مدیرکل بحران استانداری همدان نیز در این مورد گفته است: این تعداد زمین‌لرزه با شورای هماهنگی بحران شهرستان نهاوند در میان گذاشته شد و به‌این‌ترتیب نیروهای امدادی و عملیاتی در حال آماده‌باش هستند تا در بروز هرگونه مشکل وارد عمل شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مقیاس زمین‌لرزه آخر روند نزولی داشته احتمال وقوع زمین‌لرزه با مقیاس بالاتر احتمال کمتری دارد.

مدیرکل بحران استانداری همدان افزود: مکان، زمان و قدرت زمین‌لرزه هیچ‌گاه مشخص نیست، بنابراین مردم باید آموزش‌های لازم در مقابله با زمین‌لرزه را ببیند.

دو قسمت جنوب غرب و شمال شرق استان همدان که شامل شهرستان‌های رزن و نهاوند می‌شود زلزله‌خیز هستند و شهرستان نهاوند به گسل زلزله زاگرس نزدیک است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند نیز در این مورد گفت: ستادهای روستایی و چهار ستاد شهری در شهرستان نهاوند فعال هستند و نیروهای هلال‌احمر از آمادگی لازم برخوردار هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما