تازه های سایت

کد مطلب: 24094
15. شهريور 1394 - 12:41
فرمانده سپاه استان همدان گفت: داشتن بصیرت باعث شناخت و جلوگیری از راه نفوذ و ایجاد اختلاف آمریکا در کشور می‌شود.
داشتن بصیرت از نفوذ و ایجاد اختلاف آمریکا در کشور جلوگیری می‌کند

به گزارش سایت گرو، سردار غلامعلی ابوحمزه در جلسه پشتیبانی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در جمع مسئولان شهرستان نهاوند در سپاه این شهرستان گفت: بسیاری از موفقیت‌ها و پیشرفت‌های امروز انقلاب اسلامی به خاطر رشادت‌های دلیرمردان زمان جنگ است که با ایثار جان خود باعث پیروزی انقلاب اسلامی و الگو شدن کشورمان برای ملت‌های منطقه شده است.

وی اظهار کرد: جنگ تحمیلی برای کشور یک نعمت است چون در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی راه و جهت را به مردم و مسئولان نشان داد.

فرمانده سپاه استان همدان افزود: باید همواره فرهنگ جنگ تحمیلی را در جامعه زنده نگه‌داریم چون هرزمانی که پیشرفت کردیم از درس‌های جنگ بهره‌مند شده‌ایم و هر وقت هم که شکست‌خورده‌ایم به خاطر دور شدن از فرهنگ و درس‌های جنگ تحمیلی است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین درسهای جنگ تحمیلی داشتن بصیرت است؛ گفت: به فرموده مقام معظم رهبری بصیرت یعنی راه‌شناسی و دشمن‌شناسی و اخیراً نیز فرمودند که نباید دشمن اصلی را با دشمن فرعی اشتباه گرفت که زمینه این شناخت داشتن بصیرت است.

ابوحمزه عنوان کرد: امریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان اصلی ملت ایران هستند و طبق فرموده رهبر انقلاب مسئولان باید مواظب باشند در زمین دشمن بازی نکنند و نقشه‌های دشمن را بشناسند.

وی بیان داشت: دو راهبرد اساسی استکبار در منطقه و کشور، نفوذ و ایجاد اختلاف است که عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری راه را به‌روشنی برای ما نشان می‌دهد.

فرمانده سپاه استان همدان گفت: دولت انگلیس استاد ایجاد تفرقه و به هم زدن وحدت در بین کشورهای منطقه است و در این زمینه، امریکا شاگرد انگلیس است و همه این اتفاقاتی که در کشورهای عراق و یمن و سوریه اتفاق می‌افتد در راستای همین سیاست است.

وی عنوان کرد: استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا و انگلیس با تزریق افکار انحرافی، الحادی و التقاطی به بدنه جامعه نفوذ می‌کنند و اهداف شوم خود را پیدا می‌کند که با داشتن بصیرت این نقشه‌ها خنثی و بی‌اثر می‌شوند.

ابوحمزه در بخش دیگری از سخنانش گفت: مهم‌ترین درس‌هایی که از جنگ تحمیلی گرفتیم شامل 5 محور، مدیریت جهادی، اطاعت از ولی‌فقیه، روحیه ایثار و شهادت‌طلبی، ابتکار و خلاقیت و بصیرت است که در صورت توجه و عمل به این درس‌ها قطعاً کشور پیشرفت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اولین درسی که از جنگ گرفتیم مدیریت جهادی است که هم‌اکنون در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها به آن احتیاج داریم و درصورتی‌که این فرهنگ بین مسئولان ایجاد شود خیلی از مشکلات کشور حل می‌شود.

فرمانده سپاه استان همدان عنوان کرد: مقام معظم رهبری 6 محور کار کردن با تمام توان، تلاش با همه وجود، محاسبه و معامله باخدا، اندیشه و علم، تدبیر و درایت را برای تحقق مدیریت جهادی تبیین کردند که رعایت این محورها بسیار کمک‌کننده و راهگشا است.

وی افزود: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس مصداق بارز عمل به مدیریت جهادی هستند به‌طوری‌که در بسیاری از عملیات‌ها با همه تلاش خود برای خدا کار می‌کردند و موفق می‌شدند.

ابوحمزه بیان داشت: دومین درسی که از جنگ تحملی باید یاد بگیریم اطاعت از ولی‌فقیه و مولای خود است که رزمندگان دفاع مقدس در هر رده‌ای عمل به سخنان حضرت امام خمینی (ره) را بر خود واجب می‌دانستند.

وی گفت: شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر نمونه‌های بارزی از اطاعت رزمندگان از ولی‌فقیه است و امروزه نیز همه مسئولان باید گوش‌به‌فرمان مقام معظم رهبری باشند و فرمایشات ایشان را با جان و دل انجام دهند.

فرمانده سپاه استان همدان اظهار داشت: سومین درسی که از جنگ تحمیلی فراگرفته‌ایم و برای امروز جامعه بسیار مفید است تقویت روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی در بین مسئولان و مردم است، زیرا وقتی این روحیه تقویت شد یاد و نام شهدا برای همیشه در بین مردم باقی خواهد ماند.

وی افزود: تشییع باشکوه پیکر مطهر شهدای غواص که فضای جامعه را عطرآگین به فضای شهادت کرد، نمونه بارز تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه بود که به‌خوبی نشان داد ملت ایران هرگز از آرمان‌های شهدا دست نمی‌کشد.

ابوحمزه تصریح کرد: ابتکار، خلاقیت و نوآوری چهارمین درس جنگ تحمیلی برای ما است که در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

وی بیان داشت: عملیات والفجر 8 مثال بارز داشتن خلاقیت و نوآوری در بین رزمندگان اسلام است که هنوز هم کارشناسان نظامی دنیا باور نمی‌کنند که چطور فرزندان انقلاب از رودخانه اروند عبور کردند.

فرمانده سپاه استان همدان گفت: پنجمین و یکی از مهم‌ترین درس‌های جنگ تحمیلی که امروز بسیار مهم است بصیرت و دشمن‌شناسی است و رزمندگان کشورمان این موضوع را به‌خوبی درک کردند و عامل موفقیت آن‌ها داشتن بصیرت بود.

وی در پایان اظهار داشت: رزمندگان به‌خوبی می‌دانستند که دشمنشان چه کسی است و همواره گوش‌به‌فرمان ولی‌فقیه بودند و عاملی که باعث این شناخت شده بود داشتن بصیرت بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما