تازه های سایت

کد مطلب: 24091
14. شهريور 1394 - 13:21
با حضور جمعی از مردم و مسئولان شهرستان نهاوند مراسم سالروز شهادت آیت‌الله علی قدوسی اولین دادستان انقلاب اسلامی در شهر زادگاهش نهاوند برگزار شد.
مراسم سالروز شهادت اولین دادستان انقلاب اسلامی در شهرستان نهاوند برگزار شد

به گزارش سایت گرو، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام‌جمعه نهاوند گفت: باید همواره یاد و خاطره شهدا را در جامعه زنده نگه‌داریم چون ما هرچه داریم و همه پیشرفت‌های ما به برکت خون پاک این شهدا به‌دست‌آمده است.

وی اظهار کرد: شهادت شخصیت‌های بزرگی مانند شهید بهشتی و قدوسی و همه شهدای ترور شده توسط منافقین نشان‌دهنده اوج دشمنی و عناد جامعه استکبار با نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

امام‌جمعه نهاوند افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی و در رأس آن‌ها امریکا با ترفندهای مختلف سعی در ضربه زدن به انقلاب اسلامی داشتند ولی هر بار با مشت کوبنده ملت ایران مواجه شدند.

وی گفت: جنگ تحمیلی 8 ساله و چندین هزار شهید ترور نمونه‌ای از هزاران جنایت استکبار جهانی در حق ملت ایران است ولی با پایداری ملت ایران همه این ترفندها خنثی‌شده است و هم‌اکنون آن‌ها به جنگ نرم و فرهنگی روی آورده‌اند.

 

 

مغیثی عنوان کرد: امریکا با سه راهبرد نفوذ، استحاله فرهنگی و براندازی درصدد است تا اهداف شوم خود را در کشور عزیزمان اجرایی کند و در این زمینه از هیچ جنایت و حیله‌ای چشم‌پوشی نمی‌کند.

وی اظهار داشت: وقتی امریکا در کشوری نفوذ کند با استفاده از ابزارهای ضد فرهنگی خود جوانان و متدین را نسبت به ارزش‌های الهی و اسلامی بی‌تفاوت می‌کند و می‌تواند به اهداف خود برسد.

امام‌جمعه نهاوند تصریح کرد: یکی از راه‌های موثر برای مقابله با این تهاجم فرهنگی عمل به سیره و وصیت‌نامه شهدا و احیای نقش مساجد در اجتماع است.

وی گفت: آمریکا از پیشرفت‌های چشم‌گیر ایران در زمینه‌های مختلف نگران است به همین دلیل به دنبال سست کردن بنیان خانواده‌ها و بی‌تفاوت کردن جوانان نسبت به مسائل اخلاقی و اعتقادی و درنهایت فساد در جامعه است.

مغیثی افزود: پیشرفت‌ها و شکوفایی امروز کشور در تمام عرصه‌ها مدیون خدمات خالصانه شهدایی چون شهید آیت‌الله قدوسی و بهشتی و همه شهدای انقلاب اسلامی است.

 

 

امام‌جمعه نهاوند اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب، شهید قدوسی به‌فرمان امام خمینی (ره) به‌عنوان اولین دادستان انقلاب اسلامی معرفی می‌شود و مبارزه عملی را با گروهک‌ها شدت می‌بخشد و با همکاری سایر علما در زمینه‌های رشد و تعالی روحانیون تلاش می‌کند.

وی عنوان کرد: شهید آیت‌الله قدوسی که همواره یار و یاور انقلاب و امام خمینی (ره) بوده با کمک شهید بهشتی مدرسه حقانی را تأسیس می‌کند و قدم بسیار مهمی در راستای تربیت عالمان انقلابی برمی‌دارد.

مغیثی گفت: بعد از مبارزه قاطعانه شهید قدوسی با گروهک‌های ضدانقلاب، منافقین سرانجام وی را در دفتر دادستانی کشور به شهادت می‌رسانند.

شهید آیت‌الله علی قدوسی یکی از روحانیون برجسته نهاوند است که با حکم امام خمینی(ره) به عنوان اولین دادستان انقلاب اسلامی معرفی شد و در ۱۴ شهریور ۱۳۶۰ در دفتر دادستانی کل کشور بر اثر انفجار بمب توسط گروهک منافقین به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما