تازه های سایت

کد مطلب: 24039
9. شهريور 1394 - 10:54
اخطار شهردار نهاوند به مؤدیان بدهکار
اسامی بدهکاران اعلام عمومی می‌شود
شهردار نهاوند به مؤدیان برای تسویه بدهکاری خود اخطار داد که اسامی بدهکاران را اعلام عمومی خواهد کرد.

به گزارش سایت گرو به نقل از روابط عمومی شهرداری نهاوند، شهرداری‌ها معمولاً از دو روش تأمین درآمد می‌شوند که بخشی از آن درآمدهای پایدار و بخشی نیز ناپایدار است، درآمدهای ناپایدار به‌طور عمده ناشی از دریافت عوارض ساختمانی است که این عوارض از ساخت‌وسازها به دست می‌آید و در طول فصول مختلف تغییر و نوسان دارد.

زمانی که این ساخت‌وسازها رونق داشته باشد درآمد شهرداری در این زمینه افزایش می‌یابد و زمانی که با رکود ساخت‌وساز مواجه می‌شود درآمد ناپایدار شهرداری نیز به‌تبع کاهش می‌یابد.

*95 درصد درآمد شهرداری نهاوند از اخذ عوارض شهروندی است

از طرفی با در نظر گرفتن اینکه این ساخت‌وسازها اگر در شهرهایی ازجمله نهاوند با جمعیتی حدود 48 هزار نفر، انجام شود همچنین نیازهای شهرها نیز نامحدود و اعتبارات و درآمدها نیز اندک است لذا باید در پرداخت این عوارض از فعالین ساخت‌وساز در این خصوص انتظار داشت با توجه به اینکه بیش از 95 درصد درآمد شهرداری نهاوند از محل همین اخذ عوارض شهروندی تأمین می‌شود در پرداخت عوارض خود و اقدام به ساخت‌وساز و فعالیت از طریق قانونی توجه بیشتری داشته و اقدام نمایند.

شهردار نهاوند بابیان این مطلب می‌گوید: برنامه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی بسیاری را برای اجرایی شدن و نیز توسعه امکانات و خدمات شهری و همچنین ارتقا کیفیت آن‌ها در نظر داریم که این خود اعتبار و هزینه‌های موردنیاز خودش را می‌طلبد لذا این موضوع نیازمند همکاری و مساعدت مؤدیان و مردم است چراکه شهروندان به‌عنوان سهام‌داران این شهرداری این حق رادارند که در جریان فعالیت‌های آن باشند.

*اخطار شهردار به مؤدیان بدهکار

به گزارش روابط عمومی شهرداری نهاوند، شاهین فرجی فر بر همین اساس با اعلام اینکه رکود ساخت‌وساز در این شهر مشهود بوده است و شهرداری تمام تلاش خود را به کار گرفته تا خللی درحرکت و ارائه خدمات به شهروندان به‌واسطه این رکود ساخت‌وساز و به‌تبع آن ماهش درآمد متوجه شهر نشود، از تمامی مؤدیان خواست تا در اولین فرصت با مراجعه به این شهرداری نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نمایند در غیر این صورت ناگزیر با اعلام عمومی اسامی این بدهکاران از طریق شهرداری خواهیم بود.

فرجی فر همچنین تصریح کرد: به استناد تبصره 3 و 4 ماده 100 مؤدیانی که دارای حکم ماده 100 هستند چنانچه در اسرع وقت به شهرداری مراجعه نکرده و نسبت به تسویه بدهی خود اقدام ننمایند نسبت به تبدیل رأی به تخریب اقدام خواهد شد.

شهردار نهاوند بابیان اینکه، مردم هرگونه ساخت‌وسازی را که می‌خواهند در محدوده و حریم شهر نهاوند انجام دهند، تأکید کرد: این افراد قبل از هر اقدامی باید با شهرداری هماهنگ کنند تا با اخذ مجوزهای لازم اقدام به فعالیت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما