تازه های سایت

کد مطلب: 23929
3. شهريور 1394 - 10:08
دقایقی پیش، رئیس جمهور در ادامه سفرهای کاروان تدبیر و امید وارد همدان شده و بیست و یکمین سفر وی رسما کلید خورد.

به گزارش سایت گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، هواپیمای حامل رئیس جمهور دقایقی پیش در فرودگاه همدان بر زمین نشست و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان و تعدادی از مسئولان قرار گرفت.

تا ساعتی بعد نیز خودروهای حامل وی و همراهان پس از عبور از مسیرهای تعیین شده وارد ورزشگاه شهدای قدس خواهد شد.

همدان مهیای استقبال از رئیس جمهور شده و تعدادی از مردم با حضور در آرامگاه بوعلی و مسیر منتهی به ورزشگاه شهدای قدس، آماده استقبال از رئیس جمهور هستند.

دیدار با نخبگان استان همدان و شرکت در جلسه توسعه و سرمایه گذاران از دیگر برنامه های رییس جمهوری در این سفر یک روزه است.

روحانی پس از نشست توسعه و سرمایه گذاران در جلسه شورای اداری استان همدان شرکت کرده و در ادامه با حضور در جمع خبرنگاران استانی، دستاوردهای بیست و یکمین سفر کاروان تدبیر و امید را تشریح می کند.

رییس جمهور در فردوگاه همدان: امیدوارم سفر به همدان آغاز یک حرکت پرشتاب باشد

 رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه همدان با بیان این مطلب گفت: امیدورام در این سفر مطالبات مردم توسط هیئت دولت مورد بررسی قرار گیرد و برنامه هایی که در تهران مورد بررسی قرار گرفته برای آبادانی این استان صورت گیرد. 

حجت الاسلام حسن روحانی افزود: امیدوارم این سفر آغاز یک حرکت پرشتاب باشد و بتوانیم در دولت یازدهم قدم های خوبی را برداریم.

دختر شهید نعیمی نیز ضمن دادن دسته گل به رئیس جمهور و خواندن دکلمه ای، ورود رئیس جمهور به همدان را خوش آمد گفت.

نیروهای نظامی نیز با پخش موزیک نظامی و ادای احترام به استقبال رئیس جمهور رفتند.

وی سپس فرودگاه را به مقصد ورزشگاه ترک گفت.

رییس جمهور در همدان: هیچ نهادی در ایران بالاتر از قانون وجود ندارد/42 طرح و پروژه عمرانی سوغات سفر هیئت دولت به همدان

رئیس جمهور کشورمان با بیان این مطلب در دیدار با مردم همدان در ورزشگاه شهدای قدس گفت: این افتخار بزرگ از آن ایستادگی ملت ایران و راهنمایی های مقام معظم رهبری و تمام دست اندرکاران به ویژه مذاکره کنندگان است و امروز طبق مصوبه خود آنها نه تنها ایران نه تنها حق اعمال غنی سازی هسته ای دارد بلکه همه کشور های بزرگ را موظف می کند که به ایران در دستیابی فناوری های بالا تر کمک کنند.

حجت الاسلام حسن روحانی افزود: اقدام ملت ایران و این دستاورد ملت، جای افتخار دارد و کمتر دولت و ملتی در دنیا است که موفق شده باشد بدون آنکه قطع نامه را اجرا کند؛ آنها را لغو کند و حتی غنی سازی خود را از طریق قطع نامه سازمان ملل حق مردم ایران تثبیت کند .

وی ادامه داد: زنجیرهای تحریم یکی پس از دیگری خواهد گسست و مردم از حقوق خود بهره مند خواهند شد و در سالهای آینده ملت ما شاهد توسعه و حرکت شتابان است .

روحانی تصریح کرد: امروز پس از دو سال با وجود باقی ماندن تحریم ها در زمینه پایان دادن به رکود و بهبود شرایط کسب و کار به اهداف بیش از آنچه از آغاز فکر می شد دست یافته ایم و قدم به قدم نرخ تورم را کاهش خواهیم داد و تورم 12 ماهه حتی از 14 درصد هم مقداری کاهش پیدا کرده و به 8.13 درصد رسیده ایم.

وی اضافه کرد: ما کشور را از تورم بالای 40 درصد به تورم 8.13 درصد رساندیم و این به معنای ایستادگی شما ملت از دولت خدمتگزارتان است .

روحانی بیان کرد: این دولت تمام مردم را زیر پوشش بیمه قرار خواهد داد و در یک سال گذشته حدود 10 ملیون دفترچه بیمه جدید برای ایرانیان صادر شد.

وی گفت: این دولت بهداشت و سلامت و باری که بر دوش مردم است را روز به روز کاهش خواهد داد و هزینه ها را از 37 درصدی به زیر 5 درصد کاهش داده ایم و طرح تحول سلامت را ادامه خواهیم داد

روحانی افزود: امروز پس از دو سال می توانیم بیش از گذشته به کشاورزان افتخار کنیم و دست پینه بسته آنها را ببوسیم و گندم تولد شده به هشت میلون تن در کشور رسیده است و این خود پیشرفتی عظیم در زمینه استراتزیک خواهد بود .

وی اظهار کرد: در بخش صنعت و معدن هم رشد قابل ملاحظه ای داشته ایم و در شرایطی که قیمت نفتی که 140 دلار در هر بشکه بود متاسفانه به 40 دلار یعنی کمتر از 1.2 تنزل یافته ، علی رغم توطعه ها دولت با همت مردم به تعهدات خود پای بند خواهد بود و حقوق مردم ایران در تمام زمینه ها را به دست خواهیم آورد .

روحانی بیان کرد: همانطور که می بینم هیئت های مختلف به سمت تهران سرازیر شدند و در ماه های آینده بعد از بر داشتن تحریم شاهد حرکت جدیدی در کشور خواهیم بود.

وی گفت: امروز نیاز به وحدت و اتحاد داریم و هیچ کس از این کلام که هم باید به قانون عمل کنند دلخور نشود.

روحانی خاطرنشان کرد: هیچ نهادی در ایران بالاتر از قانون وجود ندارد و افتخار همه ماست که به قانون متعهد بوده و خودمان را برای انتخابات پایان سال آماده کنیم.

وی بیان کرد: دولت، شو راها، قوه قضاییه، مجلس، نیرو های مصلح و همه و همه دست به دست خواهیم داد و شاهد انتخابات شکوهمندی در ایران خواهیم بود.

روحانی گفت: امروز پس از 2 سال از شروع افتخار آفرین کار تدبیر و امید با رای ارزشمند شما مردم به قدم های مهمی با همت شما مردم دست یافته و چهره ایران از هر زمان دیگر در دنیا در غرب و شرق، بیش از گذشته به همه جهانیان معرفی شده است.

 

همدان شهر برادری و اتحاد است

رئیس جمهور بیان کرد: امروز مردم جهان می دانند ملت بزرگ، فرهنگ دوست و مقاومی در این سرزمین به نام ایرانیان دلاور زندگی می کنند و  با تلاش دولت مردانی که منتخب شما هستند؛ چهره واقعی ایرانیان به جهانیان معرفی شده است.

روحانی گفت: استقبال پر شور مردم شریف استان همدان در خیابانهای این شهر به معنای قدردانی مردم از نظام اسلامی، از انقلاب و همچنین از خادمان کوچک خودشان در دولت تدبیر و امید است و همدان به عنوان مرکز کهن ترین دولت و تاریخ و تمدن در سرزمین ایران عزیز ما است .

وی افزود: همدان شهر بزرگان و شهر بوعلی سیناها و شهر باباطاهر، شهر سید جمال الدین اسدآبادی و میر سید علی همدانی و  مرکز افتخارآفرینی برای ملت ایران است.

رئیس جمهور گفت: همدان شهر برادری و اتحاد برای همه اقوام رنگارنگ در سرزمین ایران و شهر عرفان و فلسفه و مرکز فقه و پزشکی و شهر سیاست و دلاوری است و ایثار و پایگاه هوایی قهرمان و تیپ زرهی دلاور در طو.ل دفاع مقدس و شهر دلاوری های سپاه و بسیج و انصار الحسین(ع) و سرزمین عارف بزرگ آیت ا... مدنی و شهید مفتح و قدوسی و شهر علم و عرفان و دانش و ایثار است.

روحانی ادامه داد: افتخار می کنم در هفته ای توانستم به محضر شما مردم عزیز برسم که هفته همدان وروز همدان و روزپزشک است و هفته دولت و والاتر از آن، شب میلاد مولایمان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، افتخار همه ما ایرانیان است که هر چه داریم از لطف اوست.

وی گفت: کیست در این سرزمین و چه کسی است که عاشق زائران رسالت باشد و عاشق آن امام باوفا و رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) در خراسان نباشد که پیامبرفرمود: "پاره تن من در سرزمین خراسان مدفون خواهد شد و هر کس هم و غمی دارد مشکل او را حل خواهد کرد".

روحانی اظهار کرد: آشنایی من با همدان از دیرباز است و من اولین سخنرانی را در تویسرکان، همدان و در خرداد 1344 در مسجد جامع همدان و50 سال پیش ایراد کردم و دو شب بعد از سخنرانی دستگیر شدم.

وی گفت: همین طور مهربانی مردم ملایر را از یاد نخواهم برد و یکی از سخنرانی های من نیز در سال 1356 در شهر نهاوند بود.

 

42 طرح و پروژه عمرانی در سفر به همدان کلید می خورد

روحانی ادامه داد: اما آنچه که در این سفر دولت به استان تعهد خواهد کرد در شورای اداری مطرح می شود و در سال 94 و 95 آغاز و در سال 96 عملیاتی خواهد شد .

وی اظهار کرد: تکمیل و بهره بر داری از راه آن همدان -تهران که زیر ساختی است برای اقتصاد همدان و رفاه حال مردم با 271 میلیارد تومان، سال آینده به اتمام خواهد رسید .

روحانی گفت: تکمیل و بهره برداری از کنار گذر های همدان – رزن ، همدان – اسدآباد با اختصاص 122 میلیارد تومان، اتمام بیمارستان ها با اختصاص 121 میلیارد تومان تا سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی بیان کرد: بهره برداری از سدهای کلان با اختصاص  450میلیارد تومان، آبرسانی به روستاهای اولویت دار با 40 میلیارد تومان، توسعه آبیاری تحت فشار برای 5827 هکتار به مبلغ 41 میلیارد تومان، آبرسانی به شهرهای ملایر، فامنین، ملایر، اسدآباد و صالح آباد با  38میلیارد تومان، اتمام آزاد راه ساوه- همدان با اختصاص 30 میلیارد تومان، اتمام تاسیسات فاضلاب شهرهای مختلف با 28 میلیارد تومان، اتمام و بهره برداری از 9 دانشکده در سطح استان با 35 میلیارد تومان و عملیات اجرایی شهر جدید حورا در زمین 200 هکتاری در 25 کیلومتری همدان از دیگر تعهدات دولت است.

روحانی افزود: در مجموع این سفر 42 طرح و پروژه عمرانی برای استان با اعتبار 847 میلیارد تومان در نظر گرفته شئده و تا سال 95 به بهره برداری خواهد رسید .

دیدگاه شما