تازه های سایت

کد مطلب: 23864
31. مرداد 1394 - 9:53
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 10 میلیارد تومان زکات در استان همدان جمع‌آوری شود.
امسال 10 میلیارد تومان زکات در استان همدان جمع‌آوری می‌شود/جمع آوری 700 میلیون تومان زکات در نهاوند

علیرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: پرداخت زکات به‌عنوان یک فریضه‌ای الهی همواره مورد تأکید بزرگان دین و امامان معصوم(ع) بوده است و در قرآن نیز به پرداخت آن تأکید شده است.

وی اظهار کرد: پرداخت زکات ابعاد معنوی و مادی در جامعه دارد که باید با ترویج این فرهنگ، فواید و برکات پرداخت زکات برای مردم بازگو شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان افزود: یکی از فواید پرداخت زکات، فقرزدایی و محرومیت‌زدایی از جامعه است که باعث کاهش فاصله طبقاتی می‌شود.

وی گفت: سال گذشته در استان همدان 8 میلیارد و 600 میلیون تومان زکات از سراسر استان جمع‌آوری شد و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال جاری به 10 میلیارد تومان برسد.

ابراهیمی اظهار داشت: این مقدار زکات جمع‌آوری‌شده در 244 پروژه در سراسر استان همدان هزینه می‌شود که گام بلندی در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم است.

وی افزود: نقش زکات در توسعه و آبادانی شهر و روستا بسیار مهم است، بنابراین مروجان و مبلغین موضوع زکات باید مردم را نسبت به فواید پرداخت زکات آگاه و تشویق کنند تا همه از برکات این فریضه الهی بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان بیان داشت: امسال سعی شده است که از مقدار زکات جمع‌آوری‌شده 60 درصد به نیازمندان جامعه اختصاص یابد و 40 درصد نیز در پروژه‌های عمرانی هزینه شود.

وی اظهار کرد: در بخشی که باید برای محرومان هزینه شود، این مبالغ در زمینه تحصیل، اشتغال، مسکن و درمان افراد تحت پوشش کمیته امداد هزینه می‌شود.

ابراهیمی گفت: در شهرستان نهاوند نیز سال گذشته 700 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد که امسال پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به یک میلیارد تومان برسد.

وی در پایان اظهار داشت: همه‌کسانی که زکات اموال بر آن‌ها واجب است بدانند که پرداخت زکات ازیک‌طرف موجب خیروبرکت در زندگی و محصولات آن‌ها می‌شود و از طرف دیگر باعث کمک به نیازمندان جامعه و توسعه و آبادانی مناطق محروم می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما