تازه های سایت

کد مطلب: 23815
28. مرداد 1394 - 9:41
معاون فرماندار نهاوند خبر داد
کاهش میزان مصرف و توزیع مواد مخدر در نهاوند
معاون فرماندار نهاوند گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان مصرف، توزیع و کشف مواد مخدر در شهرستان نهاوند روند کاهشی داشته است.
کاهش میزان مصرف و توزیع مواد مخدر در نهاوند

به گزارش سایت گرو، سید رضا سلامتی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهاوند گفت: مقوله مواد مخدر یکی از مهم‌ترین موضوعات اجتماعی امروز جامعه است که مبارزه و ریشه‌کنی این پدیده شوم باید با هماهنگی و برنامه‌ریزی همه دستگاه‌های متولی این موضوع انجام شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر دستگاه‌های اجرایی نقش آموزش‌وپرورش و خانواده‌ها در برخورد با این معضل اجتماعی بسیار مهم است به‌طوری‌که خانواده و سیستم آموزشی می‌توانند بافرهنگ سازی و پیشگیری از اعتیاد نقش بسزایی در برخورد با پدیده اعتیاد ایفا کنند.

معاون فرماندار نهاوند افزود: طبق آمار دستگاه قضایی بیشترین جرائم به‌طور مستقیم و غیرمستقیم وابسته به مواد مخدر است؛ که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت برخورد و پیشگیری از اعتیاد را به ما گوشزد می‌کند.

وی گفت: در شهرستان نهاوند نیز بیشترین جرائم مربوط به مواد مخدر است ولی بااین‌وجود آمار 5 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری را در زمینه مواد مخدر در شهرستان نشان می‌دهد.

سلامتی عنوان کرد: امسال تعداد زنان معتاد در شهرستان نهاوند از حیث توزیع مواد و از حیث اعتیاد به مواد مخدر کاهش‌یافته است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از معضلات شهرستان نهاوند وجود اماکن مخروبه در سطح شهر نهاوند است؛ زیرا این اماکن به‌عنوان پاتوقی برای معتادین تبدیل‌شده است.

معاون فرماندار نهاوند بیان کرد: برای جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی ناشی از این اماکن لازم است که از سوی شهرداری نقاط مخروبه شناسایی و گزارش اقدامات انجام‌شده به دبیرخانه شورا ارسال شود و سپس بررسی شود.

وی افزود: خوشبختانه امسال در حوزه توزیع و مصرف مواد مخدر و کشف باند مواد مخدر روند کاهشی وجود داشته که این موضوع نشان‌دهنده تلاش‌های همه دستگاه‌ها و هوشیاری خانواده‌ها در برخورد با پدیده اعتیاد است.

سلامتی گفت: این کاهش مصرف و توزیع در شهرستان نهاوند نتیجه مجموعه‌ای از تلاش‌های صورت گرفته در سطح شهرستان است؛ ولی نهاوند در زمینه مبارزه با مواد مخدر نیازمند تلاش و کار بیشتری است.

وی در پایان اظهار داشت: بیشترین کشفیات مواد مخدر در نهاوند از نوع تریاک بوده است به‌طوری‌که در سال جاری 73 کیلوگرم تریاک، 48 گرم هروئین و 370 گرم سایر مواد مخدر کشف‌شده و 130 نفر نیز دراین‌ارتباط دستگیرشده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما